Hejsan! som rubriken lyder så undrar jag om det är någon här inne som nyligen byggt detta hus?
Eksjöhus själv anger 15.500 kr kvadraten för sitt prio 2 hus som riktvärde dvs 2.25 miljoner i grundutförande. samma pris för prio 1 borde då vara knappt 1.8, kan det stämma? skulle gärna vilja se en kalkyl från någon som byggt eller bygger detta hus. andra tips eller tankar angående detta hus får gärna reflekteras här.

tack på förhand mvh Alex
 
Hej! Vi flyttade in i vårt Prio 1 i september, och totalt med ALLT utom carport och altan betalade vi ca 3,250.
I det ingår tomt inkl vatten o avlopp för 1,1mKr.
Summa hus inkl tillval, byggherrekostnader och extra markarbete alltså 2.15, och själva huset kostade av detta ganska exakt 1,8 mKr.

Vi trivs fantastiskt bra i vårt hus, det är förvånansvärt luftigt med tanke på att boytan bara är 116 kvm. Budgeten från Eksjöhus höll nästan på öret, och allt under bygger flöt på perfekt - så för min del har jag bara gott att säga om Eksjöhus - vi hade turen att få en riktigt, riktigt bra byggare som byggt Eksjöhus i måååååånga år dessutom.
 
Tack för ditt svar och grattis till inflyttningen i huset även om det nu var ett tag sedan!

Förändrade ni något i huset eller ev tillval eller valde bort något som så många verkar göra för det priset? Om du vill skicka kalkylen på huset tittar jag gärna på den (privat om du vill) verkar ju fantastiskt med kalkyler som håller, det gillas!

Hur stod sig deras markarbeten som ingår, verkar vara i snålaste laget enligt många och extra kostnader verkar vara mer regel än undantag?
 
ett_em skrev:
Hej! Vi flyttade in i vårt Prio 1 i september, och totalt med ALLT utom carport och altan betalade vi ca 3,250.
I det ingår tomt inkl vatten o avlopp för 1,1mKr.
Summa hus inkl tillval, byggherrekostnader och extra markarbete alltså 2.15, och själva huset kostade av detta ganska exakt 1,8 mKr.

Vi trivs fantastiskt bra i vårt hus, det är förvånansvärt luftigt med tanke på att boytan bara är 116 kvm. Budgeten från Eksjöhus höll nästan på öret, och allt under bygger flöt på perfekt - så för min del har jag bara gott att säga om Eksjöhus - vi hade turen att få en riktigt, riktigt bra byggare som byggt Eksjöhus i måååååånga år dessutom.
Får jag fråga vart du har byggt? För jag har fått ett helt annat pris än det ni har gett, ett dyrare..
 
Vi har byggt i Bohuslän - 1,834 kostade själva huset inkl grund.
Vi beställde i juni 2015, så det har säkert höjts lite efter det iofs - blev förvarnade om att en prishöjning skulle komma i början av juni, så vi chansade och beställde huset innan vi ens hade en tomt, och tror vi sparade ca 50tKr på det...
 
PM:a din mail så kan jag skicka vår kalkyl 😊
 
@pessika: vi valde bort garderober, entrétak samt ville ha plastmatta i badrum, tvättstuga och WC istället för klinker (allergisk mot läskiga klinkerfogar i badrum....), valde till lite OSB, fönsterspottar, rostfritt i köket, ca 15tKr på övriga tillval i köket plus 90tKr på markarbete. Behövde höja huset ytterligare 20cm, sedan fick de gräva ut en hel del för att komma ner till fast grund plus att vi gjorde grundarbete med grus och dränering för carport. Att det tillkom extra markarbete berodde helt och hållet på tomten vi köpt med andra ord 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.