Fruktsallad
Om jag ska köpa en ny köksblandare för den gamla läcker och är från stenåldern, vad ska jag satsa på då som har bra kvalitet men ändå är prisvärd? En helt vanlig klassisk blandare med andra ord.
 
FM Matsson/Mora brukar aldrig vara fel. Bra kvalitet men inga vansinnespriser. Reservdelar brukar finnas länge. Modell handlar väl mest om tycke och smak.
 
Jag gillar Oras mer. Tycker de svenska börjar bli rappliga.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Svärfar som är röris rådde mig till FMM i hela huset när vi gjorde vid de bitarna. Tyvärr är jag inte särskilt nöjd. Garda-blandaren i köker kärvar och droppar och vredet för varmt/kallt på duschblandaren "vandrar" av sig självt vilket är förbannat störigt. Dessa problem kom på mindre än 2 år. Hade lätt kollat upp alternativ.
 
Ikea om du har en röris som är villig att montera /kan själv
 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10085027/ Vi har en sån i köket och jag gillar den skarpt.

FMM är bara skit, det har jag en splirrans ny i tvättstugan. Halva kroppen/höljet är plast, mekanismen går trögt och är allmänt otrevlig att manövrera.
 
Jag tänker säga FMM alla dagar. De som svarar här verkar ha missat deras ypperliga garanti med påplatsservice.
De få problem jag haft med mina blandare har ordnats på plats inom några timmar från att jag har hört av mig - kostnadsfritt!
 
Strip skrev:
[länk] Vi har en sån i köket och jag gillar den skarpt.

FMM är bara skit, det har jag en splirrans ny i tvättstugan. Halva kroppen/höljet är plast, mekanismen går trögt och är allmänt otrevlig att manövrera.

Ring FMM kundtjänst, ibland skickar de reservdelar gratis.
 
kanonkula skrev:
Ikea om du har en röris som är villig att montera /kan själv
Vi köpte en IKEA-kommod till badrummet med blandare och allt, den är jag supernöjd med.




Men det gnager i huvudet hela tiden just det där med att jag behövde springa in på IKEA:s toa och slå en sjua, inte faen hade de IKEA-blandare på sina toaletter....


...varför? Är de inte pålitliga nog?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Location skrev:
Jag tänker säga FMM alla dagar. De som svarar här verkar ha missat deras ypperliga garanti med påplatsservice.
De få problem jag haft med mina blandare har ordnats på plats inom några timmar från att jag har hört av mig - kostnadsfritt!
Det är ju fint med sådan service så klart. Men det gör mig inte mer nöjd med mina inköp.
Glömde säga att huvudet på Garda-blandaren i mitt ena badrum titt som tätt hoppar av när man slår på vattnet. Alltså problem med 3/5 av FMM-grejerna i huset.. Kanske är dags att ringa dem. Men hade klart fördragit att de sålt grejer som gör att man inte behöver ringa.
 
  • Gilla
Sebastian med huset
  • Laddar…
Snål-Jocke skrev:
Men det gnager i huvudet hela tiden just det där med att jag behövde springa in på IKEA:s toa och slå en sjua, inte faen hade de IKEA-blandare på sina toaletter....


...varför? Är de inte pålitliga nog?
Haha, jag lägger också märkt till sånt ibland. Man får väl anta att de helt enkelt inte är anpassade för offentliga miljöer med allt vad det slitaget innebär, på samma sätt som de inte har sitt egna golv i varuhusen eller grytor i restaurangen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.