Hej,

Jag har tegelfasad som på vissa ställen har hål där det tidigare varit exempelvis fönsterluckor eller annat monterat på fasaden som senare tagits bort. Vad (vilken produkt) ska jag lämpligen använda att täta med för att undvika risk för fuktsprängning?

Henrik
 
Samma bruk som du har i fogarna
 
Jo, det såklart. Tänkte kanske mer att jag kunde trycka in något med sprutan för att slippa köpa en 25-kilossäck med murbruk, blanda och slaska i hålen och göra av med någon dryg deciliter...
 
Latex fog skulle väll fungera, inte det absolut bästa och snyggaste men är enkelt och utan större risker
 
  • Gilla
Henrik Christenson
  • Laddar…
Henrik Christenson skrev:
Jo, det såklart. Tänkte kanske mer att jag kunde trycka in något med sprutan för att slippa köpa en 25-kilossäck med murbruk, blanda och slaska i hålen och göra av med någon dryg deciliter...
Att köpa en säck bruk är väl kostnadsmässigt i klass med en tub fogmassa.
Om du blandar "så att det slaskar", då har du på tok för mycket vatten.

Inte mer vatten i bruket än att du kan forma en "tennisboll" med händerna och att den håller formen.

Till syvende och sist är det en utseendefråga. Både bruk och fogmassa funkar frostmässigt.
 
roland53 skrev:
Att köpa en säck bruk är väl kostnadsmässigt i klass med en tub fogmassa.
Om du blandar "så att det slaskar", då har du på tok för mycket vatten.

Inte mer vatten i bruket än att du kan forma en "tennisboll" med händerna och att den håller formen.

Till syvende och sist är det en utseendefråga. Både bruk och fogmassa funkar frostmässigt.
Ok, tack för tipsen! Jag är nog mer inne på sprutan ändå, främst pga den enklare hanteringen.
 
Peter2400 skrev:
Fischer har en produkt som heter cement express, den passar bra till det här
[länk]
Det blev detta. Säkert dubbelt så dyrt som en säck cement men ack så mycket enklare...
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.