Jag har en enskild firma och elbolag ringer mig och erbjuder el till under inköpspris som man kan köpa eftersom man är egenföretagare. Vad är detta för skumt erbjudande? Någon som har koll på hur detta fungerar?
 
Till mig vill dom sälja till inköpspris. Pratar jag med dom en stund, så kokar det ner till att det blir dyrare än mitt avtal med Vattenfall.
 
Jag drar mina pickadoller när jag får sådana här erbjudanden, förmodligen bluff. De har ju råd med att sitta och ringa runt och har ju givetvis en målsättning att göra vinster, Jag tackar alltid nej, gör egna val i stället!
 
Är något för bra för att vara sant så är det oftast för bra för att vara sant.

Kanske äger de ett eget kraftverk och köper elen där svindyrt och gör storvinst i kraftverket och lite förlust i elhandelsbolaget?
 
Jag har fått liknande erbjudanden som privatperson men då brukar det komma fram efter ett tag att de har en fast månadsavgift utöver kWh-priset och slår man ihop de två så blir kostnaden mer eller mindre detsamma som hos alla andra företag. De som jag har mött har alltså inte varit rena bluff-företag utan mest kreativ prissättning för att få kunder.
 
hsd
De dribblar med momsen, som jag ser det är det rent lurendrejeri
 
Som väntat då. De har varit lite kreativa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.