Hej,

Efter utbyggnad av huset så hade byggaren en ventilationskille där som mätte luftflödet i huset och fick väldigt dåliga värden. Så jag skulle behöva hitta någon som servar och justerar in min FTX. Googlar runt efter någon firma i Stockholm, men det känns inte helt tryggt, det skulle vara skönare att få någon rekommendation. FTXgruppen.se verkar ju vara stora på nätet, men de har fått rätt sunkiga omdömen ser jag.

Så, är det någon som har en rekommendation på firma i stockholmsområdet som kan serva ett FTX-aggregat?
 
Serva FTX, är det trasigt?

Annars är det ju bara att byta filter och eventuellt rengöra kanalerna
 
Filter är ju bytt, rengjort kanaler är också gjort för inte jättelängesen. Justera in ventilationen behöver jag ha hjälp med, och sedan kanske/förmodligen felsökning. För som sagt, och det är något vi funderat kring tidigare, är om systemet funkar som det skall. Som sagt, han som var förbi och mätte luftflödena visade att värdena var jättelåga. Han mätte hos en granne tidigare för likadan utbyggnad, samma hustyp och FTX-växlare, de hade nästan dubbelt så höga värden på flödena.
 
Vad är det för en kladd som inte felsökte när han ändå var där.
 
  • Gilla
Tjoa
  • Laddar…
K
Jag använde DA Ventkotroll AB, i Stockholm.
Dom verkar tyvärr inte ha en hemsida, men dom var proffsiga hela vägen från första kontakt till faktura.
Dom gjorde även OVK och snyggt upprättade flödesprotokoll till ett bra fast pris.

http://www.allabolag.se/5569682528/da-ventkontroll-ab
 
  • Gilla
Nilfons
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.