Såg denna häromdagen, rätt fiffig sak med en underkorg som lyfts upp av ett par starka fjädrar - någon som har testat denna ? Tänker mest på vad ev nackdelar skulle vara. Den är ju helt ny för i år också så de kanske inte startat försäljningen ännu.
 
A
Zanussi som tillverkar denna maskin kanske inte har lyckats alltid innan...
med tanke på hur plasten i diskmaskinerna slits så kanske det blir ett högriskprojekt när korgen brakar ner en dag.
De som har haft korghjul som lossnat eller överkorgens mekanism som släppt eller spolarmar som kroknat vet vad jag talar om.
Sen kan man ju fundera på hur fjädrarna balanserar olika diskgods?
ena gången är underkorgen fylld med gjutjärns pannor och andra gången med plasttallrikar?
vad händer med bästa Kina porslinet när en fjäder brister/ lossnar?
 
electroluxaren skrev:
Zanussi som tillverkar denna maskin kanske inte har lyckats alltid innan...
med tanke på hur plasten i diskmaskinerna slits så kanske det blir ett högriskprojekt när korgen brakar ner en dag.
De som har haft korghjul som lossnat eller överkorgens mekanism som släppt eller spolarmar som kroknat vet vad jag talar om.
Sen kan man ju fundera på hur fjädrarna balanserar olika diskgods?
ena gången är underkorgen fylld med gjutjärns pannor och andra gången med plasttallrikar?
vad händer med bästa Kina porslinet när en fjäder brister/ lossnar?
Men nu säljer de med fem års garanti och mitt porslin är inte antikt så jag tar chansen och beställer. Kollade med Elux och det visade sig att det tydligen är Elux som bygger på Zanussi ? :) Undrar om det verkligens tämmer. I vilket fall som helst så köper jag och återkommer med lite information när grejorna är på plats.
 
A
Inget kul att ha en tekniker boende hos sig i fem år....
 
Stor humor:: IDag ringde säljaren och meddelade att den maskinen jag köpt för installation var produktionsstoppad och alla levererade enheter återkallade från Elux. Det var alltså deras high-end 7845RA (egentligen AEG tror jag) som ligger ute till försäljning hos flera butiker. Tur att de inte hann få in skräpet säger jag bara. Nu vill jag ha någon annan riktig high-end maskin, fullt integrerad med belysning - någon som har tips ?
 
olof63 skrev:
Nu vill jag ha någon annan riktig high-end maskin, fullt integrerad med belysning - någon som har tips ?
Denna eller denna? Mer high end än så blir det inte. Kolla bara att du klarar dem på höjden.

Annars gillar jag denna, om det är ok med en standardhög maskin.
 
A
olof63 skrev:
Stor humor:: IDag ringde säljaren och meddelade att den maskinen jag köpt för installation var produktionsstoppad och alla levererade enheter återkallade från Elux. Det var alltså deras high-end 7845RA (egentligen AEG tror jag) som ligger ute till försäljning hos flera butiker. Tur att de inte hann få in skräpet säger jag bara. Nu vill jag ha någon annan riktig high-end maskin, fullt integrerad med belysning - någon som har tips ?
AEG finns inte sedan många år R.I.P
Jag hade valt en bosch eller siemens high end totalt överlägsna skräpet från elx
 
Redigerat av moderator:
electroluxaren skrev:
AEG finns inte sedan många år R.I.P
Jag hade valt en bosch eller siemens high end totalt överlägsna skräpet från elx
Miele?
 
ok, kollar på miele och siemens då. siemens vann råd o rön såg jag, alltid nåt, Vad är grejen med miele egentligen nu när alla har en övre bedtickdlåda?
 
olof63 skrev:
Vad är grejen med miele egentligen nu när alla har en övre bedtickdlåda?
Nu är det mycket tycke och smak... Men som jag ser det är Mieles bestickkorg i senaste utförande (3D Comfort) klart bästa varianten. Gillar även deras underkorg, bra lösning för vanliga tallrikar. Tycker också att det är bra att underkorgen går att dra hela vägen ut på luckan. På Bosch/Siemens är 10-15 cm av underkorgen kvar inne i maskinen.

Har själv en 9 år gammal Siemens men nästa blir en Miele. Tror jag. Oavsett märke ska den iaf vara "extra hög".
 
Tack, kollade miele igår, känns solid - jag vill ha med belysning, normal höja för integrerad montering jag får inte kn den extra höga, och så såg jag en variant med små gummiklädda glashållare. men den kostade typ 15 tkr :)
 
nu pajade min 5 år gamla husqvarna torktumlare oxp kod e60.. är det oxå mirele nästa där ?
 
A
Om man bara vill ha ett års garanti är miele ett bra val.
Dock går förvånansvärt många sönder runt två år.
Oftast är det aldrig lönt att reparera en miele då reservdelspriserna är hutlösa runt 7ggr mer.
 
olof63 skrev:
nu pajade min 5 år gamla husqvarna torktumlare oxp kod e60.. är det oxå mirele nästa där ?
Har den passerat fem år? Om inte bör du ha garanti kvar. I princip alla Husqvarna-produkter som sålts de senaste fem åren har fem års garanti.
 
precis passerat... köpte en ny husqvarna ändå idag, den har inga mil på mätaren och passar utseendemässigt med tvättmaskinen. skulle kostat minst tretusen eller upp till sex tusen att laga rnl servicekillen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.