Odjuret skrev:
Om det är fel sågskena så blir det väldigt svårt helt plötsligt.... För även om butiken har gjort fel så tror jag att 2,5 år är lite väl mycket....
Strikt formellt så är det väl en klockren reklamation, knappast ett fel som uppstått pga. handhavande. Och reklamera får man göra även efter 2,5 år.
 
Har faktura på att dem levererat såg och den felaktiga skenan jag har hemma. Ska ringa i eftermiddag och hoppas dem är medgörliga.

Tack för all hjälp än så länge!

Faktura med detaljerad beskrivning av köpta Bosch verktyg, innehållande FSN 140 Styrskena och GKS 55 GCE Cirkelsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fast det finns kanske en risk att de inte vill ta ansvar för kombinationen. Om du har beställt två olika varor så är det kanske inte uppenbart att de förväntas fungera tillsammans.
 
Fast har de marknadsfört det här som ett paket, så kan du ju knappast vara den ende som råkat ut för det här.
 
O
hempularen skrev:
Strikt formellt så är det väl en klockren reklamation, knappast ett fel som uppstått pga. handhavande. Och reklamera får man göra även efter 2,5 år.
Det stämmer säkert... Men siffran 6 månader klingar i mitt huvud... :)
 
O
Kane skrev:
Varför klingar den siffran i detta case?

[länk]
Tja... Nu vet jag varför siffran 6 månader klingar i mitt huvud. Perfekt.... Jag sa inte att jag visste... bara att det klingade :p
 
Sex klingar ofta i mitt huvud också... Ganska ihåligt vanligtvis. :(
 
UPPDATERING:

Allt för ofta tycker jag inte sådana här trådar får någon avslut, men denna gång blire så :)

Jag skulle vilja lägga till lite info till grundinlägget, inte för att det egentligen gör någon skillnad men likväl.

Köpet gjordes inte utav mig utan min mor i 60års åldern som enligt utsago ringde och pratade med Proffsmagasinet, detta då jag i födelsedagspresent önskade mig i cirkelsåg med tillhörande styrskena.

Proffsmagasinet "övertygar" min mor om att Festoolen jag egentligen ville ha inte var bättre än Boschen så klickade mor sedan i Cirkelsågen och skenan i kundkorgen på proffsmagasinets hemsida efter samtalet.

Det var inget paket som Proffsmagasinet annonserade och därför är nu slutresultatet att efter långa samtal stundvis otrevliga att vi helt enkelt får skylla oss själva (mina egna ord). Försäljaren var ej tillmötesgående men erbjöd sig att ta fram ett bra pris när jag nämnde att "du erbjuder ju ingen som helst lösning utan borstar bara ifrån dig ansvaret värre än en politiker". Dock vill jag principiellt inte handla av detta företag mer.

Försäljaren må ha rätt i sak, men jag kommer göra mina inköp på andra ställen framöver, inte bara för att dem inte vill skicka ny skena på goodwill utan deras dåliga bemötande samt enligt mig otydliga hemsida ang. vad som är kompatibelt med vad.

Sen vill jag passa på att ge en känga till Bosch som tillverkar olika skenmodeller som är så snarlika att sågen "passar" men endå inte.

Tack för all hjälp, och med det dåliga kommer det alltid något bra, jag får ju nu igen lägga beställning på verktyg vilket alltid medför att man klickar i några onödiga saker i kundkorgen också, psst, om min fru frågar så kostade den nya skenan flera tusen kronor :D

Tack för ordet!
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Tack för uppdateringen.

Kan inte påstå att jag tycker butiken agerat fel på något sätt egentligen och i ärlighetens namn, hur många ggr under dessa 2,5 år efter din mors inköp av sågen har du handlat i just den butiken? 😀

Tråkigt när man inte "kommer någon vart" vid sådana här diskussioner som du haft med butiken men ibland får man bara knyta näven och vägra butiken. Been there done that men av mer privata skäl och annan butik.

Hoppas du får tag i rätt saker nu iaf!
 
O
Så vitt jag vet måste man köpa en del extra tillbehör när man köper en ny skena... Det är väldigt mycket som behövs :p
 
Även om skenan inte passar till sågen så är det helt säkert att klingan inte är rätt monterad på sågen!! Normalt ska det bara vara en bricka på utsidan av klingan, i ditt fall ser det ut att vara 3 st.Vem som sedan har gjort det är en annan sak, har du kanske haft sågen utlånad eller har du själv haft lös klingan? Jag har svårt att tro att den varit monterad så från fabrik. Kom den i oöppnad förpackning?
 
Ingen har haft los klingan, och sågen levererades i en Bosch låda som var förseglad med ett Bosch klistermärke.

Innan jag sågar i nya skenan tänkte jag kika igenom manualen, så jag också tycker det ser tokigt ut med flera brickor.
 
mlkjhr skrev:
Även om skenan inte passar till sågen så är det helt säkert att klingan inte är rätt monterad på sågen!! Normalt ska det bara vara en bricka på utsidan av klingan, i ditt fall ser det ut att vara 3 st.Vem som sedan har gjort det är en annan sak, har du kanske haft sågen utlånad eller har du själv haft lös klingan? Jag har svårt att tro att den varit monterad så från fabrik. Kom den i oöppnad förpackning?
På denna reservdelsbild är det en trappstegsbricka i alla fall på utsidan av klingan,

Reservdelsskiss med numrerade komponenter, inklusive en trappstegsbricka vid nummer 50 och klinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.