Hej

Skall anlägga tätskikt i mitt attefallhus. Badrummet är 4 kvm med spånskivegolv + våtrummsskivor i väggarna samt med råsponttak.
Har förstått att det är bäst att använda samma leverantör till samtliga produkter som behövs(primer/våtrumsfolie m.m)

Det jag behöver hjälp med är att välja vilken leverantör som fungerar bäst ?
- Finns det några fallgropar som man skall undvika !

Helst vill jag köpa allt material på samma ställe.

//hls
Johan
 
Det som är viktigt är att du väljer en leverantör som har en tydlig monteringsanvisning och att du följer denna exakt fotodokomentera alla moment och va noga lycka till
 
Ja om man är mattläggare och har tillgång till utrustning för svets så ja men hemmapular klarar nog kakel bättre
 
S
Andreas_kalmar skrev:
Ja om man är mattläggare och har tillgång till utrustning för svets så ja men hemmapular klarar nog kakel bättre
skönt å ha matta från mattläggare. går på den om vattenskada sker
 
Satte mitt första tätskikt förra året så kan ge dig en rekommendation utifrån mina egna erfarenheter. Jag valde tätskikt från Kiilto som har alla komponenter och ett tydligt häfte i färg med instruktioner. Vet inte om det är okej att nämna leverantörer men jag handlade från Kakelplattan.se. Bra pris, instruktionsvideos och de har telefonsupport till kl 21 alla dagar (inkl helger) vilket kändes tryggt.
 
Tack för tipsen, då har jag lite mera att jobba med
 
Allt mellan flytspacklet/väggskivorna och plattorna skall vara av samma fabrikat, primer, tätskikt och fästmassa. Inget man får blanda med olika fabrikat. Antar att du har koll på regler med spångolv, cc avstånd på reglar, tjocklek på flytspackel osv. För du ska väl flyta på fall på spånet? Flytspackel, fog samt mjukfog behöver inte vara av samma fabrikat som tätskikt och fästmassa men det underlättar att köra hela rubbet med samma fabrikat. Då kan du använda samma primer för både spacklingen och tätskiktet.
 
Eftersom det är ett Attefallshus som inte kommer att vara uppvärmt till 20 grader året om. Så kommer jag lägga in en våtrumsmatta både på golv och väggar. Är lite rädd ifall att jag kaklar det skall bli "rörelser" i väggar och golv vid olika temeperatur växlingarna mellan sommar/vinter.
Kanske är helt obefogat ?
Hur skall man behandla taket i badrummet, det är ett råspont tak. Räcker det med att "måla" det ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.