Kan inte skada att "annonserera" här antar jag.

Om du har eller känner någon som har en bit mark till salu vid Nordre Älv (spelar ingen roll om det är på GBG- eller Kungälvs-sidan) som är till salu så vore jag tacksam om ni hörde av er.

Övriga bra tips på hur man skall få tag på en tomt i sitt "drömområde" mottages tacksamt.
 
Finis skrev:
www.hemnet.se

Har jag redan kollat och kollar fortlöpande men där har jag aldrig sett något som kan klassas som särskilt intressant.

Tack ändå!

 
Kolla med kommunen, vi fick en tomt genom tomtkön!! Dom vet var och när dom släpper tomter nästa gång.
 
  • gulthus.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mammamys skrev:
Kolla med kommunen, vi fick en tomt genom tomtkön!! Dom vet var och när dom släpper tomter nästa gång.
Menar du att du fick tomt via Kungälvs-/Göteborgs kommun?
Den uppfattning jag fått när jag kollat är att i dessa tomtköer snackar vi om en väntetid på säkert 10 år (minst).

 
Det är väldigt olika väntetid, om du sätter upp dig i västra Göteborg tar det längre tid att få en tomt, för oss tog det några veckor men jag har speciella skäl, för jag har haft en tumör i benet så jag har svårigheter att gå i trappor men andra som jag vet har väntat i max 2 år ibland är det ingen före i kön som är intresserad av den tomten som du vill ha!!!!
 
mammamys skrev:
Det är väldigt olika väntetid, om du sätter upp dig i västra Göteborg tar det längre tid att få en tomt, för oss tog det några veckor men jag har speciella skäl, för jag har haft en tumör i benet så jag har svårigheter att gå i trappor men andra som jag vet har väntat i max 2 år ibland är det ingen före i kön som är intresserad av den tomten som du vill ha!!!!
Ok låter ju faktiskt bättre än jag trodde det skulle vara, kanske skulle ta och sätta upp mig i tomtkön. Tack för inlägget!
 
Daniel skrev:
Är du ute efter ett sluttningshus så finns det en tomt i Dösebacka åt älvensidan. Högt upp på berget. Bara att röja lite framför så har du en del utsikt mot älven... (Tror jag iaf) Denna har inte varit ute till försäljning på hemnet eller dyl. Vet dock inte hur stor tomten är eftersom den inte var av instresse då vi vill bygga "vårat" 1 1/2 plan.
Tack för tipset men jag är inte särskilt intresserad någon tomt längs med Göta Älv. Mitt drömområde är någonstant runt Kornhalls färja och ut mot kusten längs med Nordre Älv.

Du har inget tips på tomt i det området ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.