Nej ...vi har visserligen en oinredd övervåning men när trädgården är klar och huset är klart så trodde han att det kunde gå för ca 5 miljoner. Men vi ska ju inte sälja 😁
 
Då har vi gjort bolån av våran byggkredit. Sen har vi äntligen börjat möblera. Trots att inte alla lister sitter vi tar den duster sen. Det klassiska felet vi vet. Listerna ligger i källaren 😁

Vi har insett att vi har extremt mycket ekorrar de är som små ligister är överallt. Tittar på mig när jag öppnar ytterdörren. ..stan men bekymrar mig lite.


En ekorre som klättrar på en vit kant intill en blå slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Trädbevuxen naturtomt med skymt av äng i bakgrunden under en klar dag, illustrerar den nämnda charmen med viltliv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Charmen med naturtomt är alla djur. Det finns älgaranterat och tranor och rådjur och vildsvin...fåglar och harar och ekorrar och grävlingar. ..rävar..ja allt. Snart har vi 2 katter med ☺.

Annars är det fönstrena som är fokus. Både inne och yttre finish fixas.

Men ett annat lugn börjar infinna sig men vi har inte flyttat in helt. Är formalia och lite packning kvar (ganska mycket packning kär vill säga)
 
  • Gilla
Atom och 3 till
  • Laddar…
Kvällsbild av ett rött trähus med vita fönster och dörr, utomhusbelysning och grill i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Rödfärgat hus med röd tegeltak i en skogsmiljö under renovering med byggmaterial och grävmaskin synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sverker Abrahamsson och 6 till
  • Laddar…
M
Väldigt fint!
 
Grymt snyggt bygge. Men jag skulle inte sätta fasadljus på det. Jag är generellt inte imponerad av fasadljus. Men på ett hus som det här tycker jag att det passar riktigt dåligt. I övrigt är jag grymt imponerad. Det är en nivå jag bara kan drömma om. Kan jag få till några delar i nivå med ert bygge får jag vara nöjd.
 
  • Gilla
cc80 och 1 till
  • Laddar…
Gammal Husqvarna vedspis nummer 25 med öppen lucka och synlig eld inuti, detaljer och handtag i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Vy genom handgjort fönster med vita karmar som visar byggprojekt utomhus med grävmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egengjorda fönster
 
  • Gilla
Atom och 3 till
  • Laddar…
Nya fönster från Elit fönster inslagna i plast och säkrade med orange band på en släpvagn i skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fast vi fuskade med vardagsrummet...och burspråket . de är köpta från Elit fönster. Man alla källarfönster är egengjorda samt toa och ett köksfönster ... sen fick vi sätta in gamla fönster i sovrummen för vi skulle kunna flytta i men det är på g


. Nyinstallerat fönster med blyinfattat glas inuti ett rum under renovering, synlig byggarbetsplats utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

'
fönstren till hallen .
 
  • Gilla
Atom och 3 till
  • Laddar…
Oerhört fint!
 
Ser jättebra ut :love:
Hur är det nu när ni bott i huset ett tag?
Mår alla bra?
Har ni /planerar för fler ställen att elda på?
Har ni några planritning på huset?
 
Jo då det går framåt. Det märks dock att orken tagit lite slut. Men vi kämpar på. Sambon han jobbar som mest nu så det går lite långsamt men det går ändå framåt. Vi sätter just nu foder runt fönstren och de fina fönstren vi ska ha i hallen får sig en sista målning och lite kitt.

Vi ska ha en kamin i vardagsrummet. En Contura tror jag det blir med täljsten. Den har vi inte inhandlat än. Vi har fått lite extra utgifter då kommunen vill köpa upp våran va förening och det kommer gå loss på ca 140000.- inte vad vi tänkt då vi för så sent som 2 år sedan kopplade in oss på det befintliga och betalade ca 30000:- för det och köpte pumpanläggning mm. Så det är väl inte helt ok men vatten priset kommer nog ner nu tar föreningen 52 kr kubiken medans kommunen tar 27 så det blir väl något bättre hoppas jag på.

Alla mår bra. Jag har varit lite trött men det är att jag nu jobbar 75% och jag är ju inte riktigt frisk än lär nog aldrig bli men det går framåt. Njuter varje dag jag sätter mig och tittar ut över gärdet med alla djur det är rådjur och älgar fåglar och harar, helt magiskt.
 
Rådjur på en äng med gamla möbler och träddetaljer i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rödfärgat hus under renovering med plasttäckt fönster och byggnadsställningar, cykel i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grusväg omgiven av gröna träd leder genom en lugn skogsmiljö med klar himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Nyinstallerat fönster i ett rum under renovering med utsikt till en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Flygbild av röd villa med platt tak omgiven av grönska och en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flygfoto av ett hus omgivet av träd med tennisbanor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korten är tagna av en vän från ett flygplan om någon undrar. Men mitt ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.