Jag har köpt en begagnad säng och skulle behöva ett par 'muttrar'.
Principen är densamma som den här som brukar sitta i de flesta IKEA-möbler, men den är större - 24mm i diameter:
Linjeteckning av en möbelbult och kammutter, liknande de som används i IKEA-möbler.

Så här ser den ut:
Stor metallmutter på 24mm för möbelmontering på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stor möbelmutter på 24mm i diameter liknande de som används i IKEA-möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nån som känner igen den och vet vart man kan få tag på några som reservdel?

Det finns ingen märkning på sängen, så jag vet inte vem som har tillverkat den.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Det finns ett källarföretag i Negland som heter Lostscrews eller liknande. Dom har alla IKEA-beslag men även andra. jag köpte där något för väldigt lite pengar.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det finns IKEA-möbler med det beslaget så det borde gå att få hos dom.
 
Det brukar ju finnas en "skruvavdelning" med självplock på IKEA-husen annars, så bara åk dit och kolla.
 
Risken finns att den inte finns i "självplocket", jag vet inte om de har saker bakom disk på "Byten och återköp", men annars har jag vid flera tillfällen fått smådelar skickade hem till mig.
 
Ja, jag såg att man även kunde beställa på hemsidan. Bra service måste jag säga.
 
nikasp
Kopplingsbeslag eller snäcka kallas de där.
 
Dom hade inte på lager i varuhuset men jag beställde två stycken som kommer hem i brevlådan om ett par dagar. Totalkostnad 4:- i sparbössan till välgörande ändamål. :eek:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag har ringt kundtjänsten några gånger med lyckat resultat varje gång, trots att det ibland har handlat om en gammal Ikea-produkt. De skickar skruvarna kostnadsfritt direkt. Har någon gång till och med sagt att det är en begagnad vara jag saknar skruv till. Jag har ändå fått hjälp.
 
Ojdå, då blåste dom mig på fyra spänn. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.