Hur galen måste man vara för att ge sig på ett projekt som ser ut som på bilderna nedan... Har funderingar på att höra efter om stället kanske är till salu..

1.JPG

2.JPG

Troligen inget V/A över huvud taget förutom rickepumpen på gården, ingen bott på stället på över 20 år, taken ser hyffsade ut iofs....

En bild till:

3.JPG
 
Mitt svar blir: GANSKA ;D

Det skulle iofs kunna bli ett väldigt trevligt och mysigt ställe tillslut men hur många timmars jobb måste man lägga ner då? Är du händig, erfaren och lotto-miljonär så slå till då. Om du inte är något av ovanstående, tänk en gång till.
 
Du behöver nog inte vara så tokig, så länge du inser att det första du ska göra är att riva allt och börja om från början ;)

(Jag förstår mycket väl att det inte är det du avser :) )
 
Ksund skrev:
Du behöver nog inte vara så tokig, så länge du inser att det första du ska göra är att riva allt och börja om från början ;)

(Jag förstår mycket väl att det inte är det du avser :) )
;D ;D Håller med, och det är absolut inte illa ment... :)

Lycka till!


 
Precis så hjärtliga svar jag letade efter  :D

Tummen har jag på rätt ställe men sen blir det knepigare, pengar och så finns ju inte i överflöd..

Har inte tittat invändigt i husen än, tänkte fråga om lov först.. Om grundmurarna vittrat sönder och man ramlar ner i källaren innanför dörren i boningshuset så lägger jag nog ner. I annat fall så ska jag nog fundera vidare och höra mer med ägarn. Man måste ju ha något att hitta på på semester och kvällar.. Huset jag har nu börjar bli "färdigt", bara källarn och avloppsanläggning kvar... Måste ha nåt projekt att fundera på ju...
 
Fallfärdigt, var det första ordet som dök upp i mitt huvud. ;)

Den största faktorn i sammanhanget är nog intresset. Min erfarenhet säger mig att är man riktigt ordentligt intresserad av en sak (om man "brinner för det" m.a.o.) så klarar man det, oavsett hur jobbigt och besvärligt det är. Om intresset bara är sisådär så tröttnar man efter ett tag och det blir ett av dessa eviga projekt man skall ta tag i när man får tid. Någon gång. :)
 
Ollsen skrev:
Hur galen måste man vara för att ge sig på ett prjekt som ser ut som på bilderna
Helt genomförbart projekt :cool: Lite ny färg på panelen och så klippa gräsmattan förståss ;D
Man måste inte alls vara galen men det underlättar helt klart. Jag fick många förslag till alternativ använding av mitt "ruckel" i början. Allt från 'riv skiten' till 'ta av taket kakelsätt på insidan och gör pool av det'...... ::)
Här finns några ::) bilder på mitt projekt
http://www.krobykvarn.se/renovering/re_05.htm
Som sagt min panel var också lite rasslig i början.................
 
Mjölnaren skrev:
Som sagt min panel var också lite rasslig i början.................
Jotack panelen ser lite dålig ut där ja... Mycket att läsa på din hemsida... Känner mig lycklig över att fundera på ett hus där de flesta vinklar ligger på 90 grader  ;)
 
Milkshaken
Först o främst måste du ha en bild av hur du vill ha det.... ska det vara lantlig stil, då tycker jag stället är helt perfekt... jag hade utan tvekan köpt det billigt och haft som 10 årsprojekt,,, känslan av att kunna åka ut på landet och göra allt.. den är mäktig....

klipp gräset, måla det som går att måla , täta ev tak .... Sen är det upp till dej hur mycket pengar du vill lägga ned.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.