Visst går det att använda plastfilm, finns frostade varianter med olika genomsiktlighet liksom i olika färger. 3M är ett exempel på tillverkare. Enklast är kanske att gå via en glasmästare, de har ofta kontakter med folk som kan sätta dit filmen, alt kan du köpa via en och montera själv.

Insynen blir i alla fall ett minne blott... :D
 
Ett bra tips som jag såg i ett "gör-det-själv"-program på TV för några år sen är att spraymåla med vit färg direkt på glaset. De hade gjort det på ett badrumskåp som hade glasdörr och man ville inte att folk skulle se vad som fanns i skåpet. De maskerade en stor cirkel och sprayade runt om. Trixet är att få färgen att bli som en massa små prickar... man skall alltså inte täcka helt med färgen. Kan bli fint om man mskerar något kul mönster! I din färgaffär kan de ge tips om vilken färg som är bra - de kanske tom har snygga schabloner (snäckskal eller nå´t...!)

Fast i vårt nuvarande badrum har vi sån där plast på rulle som man kan köpa i stora affärer typ Coop Forum, det går lika bra!
 
på jobbet har vi kontorslandskap med "glasburar" som delvis har plastfilm som ser ut som frostat glas vilket är väldigt snyggt. Jag trodde att det var riktigt frostat glas fram tills de byggde en ny "bur"
 
Lilian skrev:
Plastfilm låter ju bra för jag tänker att det kan vi ändra om vi ångrar oss, den går vål att ta bort  :-/
Det gör det, vilket är en fördel. Fästförmågan har också förbättrats på senare tid jämfört med för några år sedan vilket ju är bra med tanke på fönsterputs
;D
 
Varför inte en snygg gardin som täcker nedre delen av fönstret och upp till hakan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.