Vi hade en vattenskada och hantverkaren rev ut den del av golvet som blev skadat och lade nytt, likadant.
När solen ligger på ser man varenda skarv på såväl kort- som långsida på den nylagda delen. Det golv som finns kvar från ursprungsläggningen är slätt, i stort sett inga skarvar syns.
Något har ju uppenbarligen inte blivit bra. Är golvet lagt för tajt?
Bifogar bild, tyvärr ser man inte så jättebra på den. När solen ligger på mer är hela golvet randigt av fogar.

Golv med synliga skarvar på nylagda träplankor i solljus mot jämnt gammalt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det för golv?
Låg förpackningarna 2 dygn i rummet innan det packades upp och las?
 
Förpackningarna låg inomhus i flera dygn innan golvet lades.
 
Ser ju mest ut som ett golv med dålig kvalitet.
 
Det är märkesgolv, köpt på Beijer.
 
S
har ni torkat golvet? med mopp
 
Klart vi har svabbat golvet SBH. Men det är ju inte dränkt i vatten. Och frågan kvarstår varför det bara är nylagda delen som ser ut så här. Vi har ju naturlivtvis svabbat hela golvet och inte bara nya delen.
 
Är det värre än på bilden, så är det illa. Så där skall det absolut inte se ut när ett nytt golv har lagts. Laminat av kvalitet (Beijerkvalitet!) skall väl för fasen tåla att svabbas? Underlaget efter rivningen? För tajt lagt, du menar avståndet till vägg, eller?
Tala först med hantverkaren, sedan Beijer!
 
Jag tycker absolut att det ser för tajt ut, om det är så att samtliga plankor är mer eller mindre U-formade. Det går ju enkelt att kolla; ifall det finns en lagom glipa mellan golv och vägg. Om sockeln redan är lagd får du iofs bryta upp den.

Annars ser det klart ut som tillverkningsfel, och då ska det reklameras.
 
ricebridge skrev:
Jag tycker absolut att det ser för tajt ut, om det är så att samtliga plankor är mer eller mindre U-formade. Det går ju enkelt att kolla; ifall det finns en lagom glipa mellan golv och vägg. Om sockeln redan är lagd får du iofs bryta upp den.

Annars ser det klart ut som tillverkningsfel, och då ska det reklameras.
Ta bort en sockel (inte svårt i dagens väggar) och kolla att golvet inte ligger dikt. Tvivlar på att plankorna har dålig kvalitet. Fota för framtida "tidsfördriv".
 
Det här är ingenting mot vad jag har sett på laminat golv. Glappet kan vara upp till 2 cm breda. Bankar man hård på skivorna då går dem ihop. Så att säga fabrikat/kvalitetsfel.
 
Lars48 skrev:
Det här är ingenting mot vad jag har sett på laminat golv. Glappet kan vara upp till 2 cm breda. Bankar man hård på skivorna då går dem ihop. Så att säga fabrikat/kvalitetsfel.
Är golvet bara "made in Germany" och från Byggmax, brukar det funka.
 
Ruttenrot skrev:
Ta bort en sockel (inte svårt i dagens väggar) och kolla att golvet inte ligger dikt. Tvivlar på att plankorna har dålig kvalitet. Fota för framtida "tidsfördriv".
Inte svårt i dagens väggar ???
 
RoBo skrev:
Inte svårt i dagens väggar ???
Ta bort sockel inte svårt......Got it?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.