Ja vad säger ni, skulle man kunna ha vindpapp under trallen där uterumet ska stå för att förhindra att det drar? Jag tänker då de svarta varianten som är mer som tjärpapp och inte den som är gjord av typ "allväderspapper". Jag tänker att den svarta låter mindre när vinden slår upp under. Nackdelen är väl kanske om man spiller vätska etc som rinner ner mellan springorna (hörde om en mardröm där man hade tappat en surströmmingsburk...)
 
När vi byggde uterum hos min far så satte vi asfaboard mellan golvreglarna.
 
Ok. Satte ni det så att det lutade på något sätt? Ingen lukt?
 
Om inte minnet sviker mig så lade vi det på golvreglarna och fäste med lite nubb och sedan skruvade vi på golvet ovanpå. I så fall ligger det fastklämt direkt under golvet.
 
Redigerat:
Ok. Funkar det då?
 
Så här långt har det funkat i alla fall. 5 år nu. Jag tror att det är bättre med asfa än vindpapp. Risk att vindpappen blåser sönder. Men det finns ju annan, tåligare, väv att sätta annars.

Men du ska absolut sätta något. Vet flera så fått krypa under och sätta i efterhand och det är inget kul jobb.
 
Jag brukar köra vanlig svart örnpapp under trallen i uterum. Särskillt när man isolerar med cellplast så man slipper se det vita när trallen torkar isär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.