Svar: x

Jag har börjat uppskatta batteridrivet mer och mer sen jag började köra en el-bil. Fossila motorer känns förlegade och gamla.

MVH Leatherface :cool:
 
Rätt svar: X

Wow! Vilken grej! :wow:
Hade passat perfekt till mej. :)

Tänk att:
Slippa dra sladd genom syrensnåret.
Kunna röja vägkanterna på 200 meter uppfartsväg.
Kunna såga ved till badtunnan och kaminen utan att få ont av artrosen.

Det vore grejer det! :cool:
 
P
Rätt svar X

Det skulle vara mycket trevligt med en batteriStihl när man beskär, hamlar eller fäller träd, nu när armar och händer inte orkar tyngre maskiner pga av ålder och värk.
Mvh Per Hahn
 
Hej

Rätt svar är x, QuickStop Super

Jag har en gammal Stihl motorsåg, som jag använder hemma för att kapa ved i lämpliga längder.
Detta ses inte direkt med blida ögon av grannarna, som tycker att jag väsnas lite för mycket. Därför hade denna batterisåg blivit en perfekt present både för mig och för omgivningen (y)
 
Rätt svar X - QuickStop Super

En såg helt klart anpassad för mina behov i min lilla trädgård, ingen bensin eller sladd så enormt flexibel och lättarbetad.
 
Rätt svar X - QuickStop Super

Har bla en häck som måste fixas till plus en del träd som behöver tas hand om. Hjälper även min pensionerade granne med hennes träd/buskar så att ha en batterimotorsåg hade gjort arbetet så mycket lättare och trevligare för alla.
 
X. QuickStop Super

Jag och min fru brukar roa oss med att såga ved och röja vid sommarstugan på våren och hösten.
Dessvärre har vi bara en gammal tung bensinmotorsåg från 90-talet som bara en av oss orkar att köra.
Så en lätt och smidig batteridriven såg skulle bidra till jämnställdeheten i familjen men även till en bättre arbetsmiljö och miljö.
 
Hej!

Rätt svar är X "QuickStop Super"

Batteriet tar mig dit sladden inte når - utanför grinden på baksidan.
Batteri-gång varken väcker grannen eller upprör hundarna i området vid fällning, röjning eller kapning av ved.
Batteriet behöver inte tas med till bensinstationen för att "tankas".
QuickStop Super håller mig hel när elmotorstyrkan gör sig påmind.
 
Svar x
Som nybliven gårdsägare utan såg det jag fram emot att kunna såga utan att störa grannar och djur, samt att barn med astma kan vara med utan att få problem med avgaserna!
 
Rätt svar X

Behovsmotivering.
Trots en mindre skog på min tomt....och grannar med känsliga öron vid min gräns.
Det enda jag hittills har haft vid min hand har varit trög fogsvans och bullrig motorsåg.
Något gott resultat har jag inte nått då grannarna är sura och pannan står hungrig i källaren och skriker efter mat.
Men med en vinst i detta lotteri, jag är säker på blidka både känsliga grannar och frusna ungar med STI(H)L
 
Svar: X

Inget krångel med ström,
sladdlös motorsåg en trädgårdsdröm!
jobbet går som en dans utan ”svans”
Vilken dröm för svag tant,
fixar grenarna så galant!
Nu kan jag på familjen imponera
sågar, kvistar, kapar med mera!
 
X. QuickStop Super

Vårens projekt blir att städa upp på en villatomt som ligger i sluttning och är totalt igenväxt. Ingen har klippt en buske eller kapat ett träd på 20 års tid så naturen har tagit över. Med nya Stihlsågen så slipper jag sladden på nuvarande gamla röjsåg och räckvidden blir inte längre något problem. Ska bli skönt med lite ved till spisen.
 
Svar X

Jag vill vinna den batteridrivna motorsågen av ett enkelt skäl - miljö. Den gamla bensindrivna saken jag har är inte nödvändig, och den spyr ut avgaser helt i onödan. Batteri är så mycket bättre!

Har gott om småträd i stugan, men vill inte ta ner dom alla samtidigt. Tar dom ett och ett, och planerar naturtomten så det blir snyggt och lättskött. Glesade först ut, och är nu inne på andra varvet då växtligheten börjar formas. Denna batteridrivna motorsåg blir är som gjord för att både ta ner dom, och sedan kapa upp dom till lämpliga vedlångder. Perfekt för jobbet och mina behov :)
 
Veckans vinnare är Spinnel! Med en yxtokig svärfar och blott yxor i hans ägo kommer troligen en batteridriven motorsåg väl till pass nu under våren. Vi hoppas att du får mycket nytta av den. Stort grattis :D!

Motivering: jag måste kapa upp stockar och ved innan min ryska svärfar kommer på besök nästa gång. Jag äger bara en yxa och förra gången svärfar var på besök högg han vedträ efter vedträ på samma sätt som en kock hackar gurka. En hand uppe på vedträet eller stock och en liten yxa i andra handen. Pang pang pang pang så hackar han upp vedträet genom att hugga yxan någon cm från fingrarna. Att börja prata förstånd och säkerhet med min ryske svärfar är inte lönt. Så innan fingrarna ryker är det bäst att det är kapat och klart innan han kommer. Stapla veden kan han däremot få göra.
 
Svar: X

Jag vet inte om jag vill ha ett tyst elsåg, risken är att jag kan inte sluta såga, där finns ett problem till, vad ska jag då ha 50 m gummikabel till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.