Håller som bäst på att montera ett ikea kök.

Ett av 60 cm bänkskåpen består av en låda högst upp och utdragsförvaring med 2 "lådor" under.

Nu undrar jag hur man på bästa sätt monterar utdragsförvaringen. Den består av två lådor och en skåpdörr.
Hur fäster man skåpdörren i lådan på bästa sätt??
Det verkar inte som att man "klickar" fast det som allt annat i ikeaköket.
 
  • Gilla
Tessan005
  • Laddar…
T
Finns det ingen bruksanvisning?
 
Nej.
Bruksansvisning för lådorna finns - enkla att sätta ihop - klick, klick bara :). Men sen ska skåpdörren, det är ingen lådfront, monteras på lådan.

Det finns inga skruvar eller hål eller klicksystem som passar ihop.

Jag undrar om man måste borra och greja själv eller om det finns någon som tänkt till och det finns någon form av klicksystem.

20 min telefonkö till IKEA kök..... Få nog vässa tålamodet och sätta mig i den.
 
Ikea upplyste om att det är faktiskt så att man får borra och mickla själv. Det finns inget klicksystem eller lådfront till detta.

Det är en skåpdörr man får modifiera för att få till den som en lådfront vid utdragsförvaring!

 
vad var det för skåpsdörr?? mått på den? jag har utdragsförvaring men hos mig behövde man inte mickla med nåt själv..
 
UlLi skrev:
Håller som bäst på att montera ett ikea kök.

Ett av 60 cm bänkskåpen består av en låda högst upp och utdragsförvaring med 2 "lådor" under.

Nu undrar jag hur man på bästa sätt monterar utdragsförvaringen. Den består av två lådor och en skåpdörr.
Hur fäster man skåpdörren i lådan på bästa sätt??
Det verkar inte som att man "klickar" fast det som allt annat i ikeaköket.
Det finns bifogat monteringskitt som innehåller plugg stor som en femkrona som ska sitta i ena hålet för gångjärnet,mall för håltagning, utbytes fäste för stagen som skruvas fast i dörren. Leta så hittar ni det säkert i en plastpåse kolla efter träpluggen ca 1cm tjock och stor som en femkrona. Lycka till.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.