Är det genomförbart? Eller finns det några uppenbara brister med att ha det på det viset?
Dörrarna kommer vara på motsatt sidas vägg.
 
Kan inte se det som ett oöverstigligt hinder... Ångbastun på Nådendals badhotell har herr och damsida med separata dörrar till samma rum.
 
Kräver endast lite mer utrymme - djupare bastu eftersom gången genom bastun kräver plats. Det blir också svårt att hitta en vettig hörnlösning (som ger bekvämare sittplatser och plats åt fler). Sannolikt är raka lavar det bästa , om du nu inte råkar ha enormt mycket utrymme att disponera!

Det kan bli effektfullt med två dörrar speciellt om du har chans att installer glasdörrar. Känslan av rymd ökar.

Varför två dörrar?
 
Jag har 16 till 18 kvadrat att ta av.. så utrymme finns.. särskilt då jag vill ha en rätt liten bastu..
tja varför 2 dörrar... jag har ett hus, uthus kan vi kalla det, det står intill en väg.. Dörren mot vägen tänkte jag ha som ingång till en relax kanske, o sen vidare in till bastun.. problemet är att jag inte vill springa ut naken i snön vid vägen utan tänkte ha det på baksidan mot skogen. Finns dörr där med.. Iofs kan man ju spika fast framdörren mot vägen o inne bygga vägg mot den... Men funderade bara på fall det fanns andra lösningar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.