Hej!
Vill också passa på och varna för Byggmäklarna Sverige AB. De ger sken av att vara väldigt seriösa, det ser bra ut på hemsidan, det är bra att de vill rita upp badrummet i 3d. Tjänsten min offert verkar bra så att all konversation loggas.
Offerten vi fick kändes också väldigt bra och tydlig.

Dock så fallerar allt när hantverkarna drar igång. De hantverkare som vi fick här i sthlm har gjort det mesta fel och hade inte jag varit på min vakt och kollat vad de håller på med så hade man blivit totalt blåst. De hade ingen egen bil utan det blev problem så fort ett verktyg eller byggmaterial saknades. Det resulterade i att de började nalla på mina saker i garaget.

Har upplevt att jag fått mycket dålig hjälp av XXX XXXX på Byggmäklarna. Han bara hänvisar till underentreprenören och följer sedan inte upp något mer.

Vill gärna komma i kontakt med fler personer som råkat ut för samma sak, skicka ett pm till mig!
 
Redigerat av moderator:
Hej Finul,

Du säger att hantverkarna gjorde det mesta fel. Kan du vara mer specifik med vad de gjorde fel? Var de inte kunniga/certifierade? Hade de sönder saker? Gjorde de ett estetiskt slarvigt jobb? etc.
Är det inte egentligen underentreprenören (hantverkarna) som bör hängas ut? Jag är mer intresserad av vilka det var.

Jag hade nyligen en medarbetare hos företaget hemma för en offert på ett badrum. Han gav ett väldigt bra intryck men jag började ana oråd efter jag frågade om egna hantverkare, certifieringar och faktureringar. Säljaren var inte alls lika konkret i svaren även om han slingrade sig ur det utan att totalt sänka sig själv.

/J
 
Alltid lika kul när man läser och hör om den man anlitat skyller ifrån sig på underentrepenörer.
Det borde ju vara så att man inte kan skylla på underentrepenörer utan det är den man anlitar som har ansvar i hela ledet.
Därför jag jag dom ggr behöver saker gjorda av hantverkare så sköter jag det själv vilka som gör vad osv.
 
Det där är väl en annan variant av "badrumsmäklarna" som det finns lite trådar om här.

Jag fattar inte riktigt finessen med att anlita företag med "mäklare" i namnet. Fastighetsmäklare kan man efter nogrannt övervägande komma fram till att man "måste" anlita för en bra fösäljning.

Men om jag skall köpa en hantverkartjänst, varför då blanda in en mellanhand som i bästa fall förvränger kommunikationen mellan mig och den faktiska hantverkarfirman, och i sämsta fall sätter i system att blåsa mig.

Jag förstår inte vad en mäklare kan tillföra i en upphandling av hantverkare.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Hej Johmei!
De använder obehöriga hantverkare bland annat, som inte har någon som helst koll på säker vatten, trots att det står att enligt säker vatten i offert. Allt fick göras om 3 gånger efter påtryckningar från mig. Det städades inte och det missades grundläggande/väsentliga saker gång på gång. Arbetet drog ut på tiden dubbelt så långt tid som utlovades och vi fick förfalskade intyg om säker vatten osv.

Företaget som anlitades finns med på Byggmäklarnas hemsida med ett tjusigt emblem runt.
Tänk efter både en och två gånger innan anlitar dem.

För övrigt läste jag mig till i en gammal tråd att Byggmäklarna är tidigare "badrumsmäklarna", dvs det är samma styrelse och personer som driver detta företag.
 
De gjorde exakt samma sak med oss. De skyller allt på underleverantörer och friskriver sig helt från allt ansvar.
 
Jag blir lite nyfiken, vad var det som gjorde att du valde den firman?
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
"Konkurs inledd 2017-02-09"
 
Om det är samma gäng som de bakom badrumsmäklarna så kör de konkurser med jämna mellanrum. De kommer snart tillbaka med ngt nytt lika oseriöst.
 
Helt rätt! Det är samma gäng. Byggmäklarna är redan kursat och nu är de igång igen med ett nytt bolag som heter Trygg Offert AB. Samma sak men ett nytt namn och de har sluppit allt ansvar för alla kunder som inte fått intyg och de som haft reklamationer. Kul människor!
Passa er för dessa!
 
Kalle Kulör skrev:
Helt rätt! Det är samma gäng. Byggmäklarna är redan kursat och nu är de igång igen med ett nytt bolag som heter Trygg Offert AB. ...
Hahaha, sicka skojar, och i mina hemtrakter dessutom.
Tack för varningen!

http://www.allabolag.se/5566658042/trygg-offert-ab
 
Vänner! Det var värre än man kunde tro! Kolla på www.offertpartner.se. Samma människor, samma upplägg och samma byggare. De skrotade Byggmäklarna och gjorde säkert flera fordringsägare lite fattigare, och slapp allt ansvar för att de använde byggare som inte hade utbildning och yrkesbevis. Nu är det alltså dags igen! Varna alla ni känner!
Fy fasen.
 
Kalle Kulör skrev:
Vänner! Det var värre än man kunde tro! Kolla på www.offertpartner.se. Samma människor, samma upplägg och samma byggare. De skrotade Byggmäklarna och gjorde säkert flera fordringsägare lite fattigare, och slapp allt ansvar för att de använde byggare som inte hade utbildning och yrkesbevis. Nu är det alltså dags igen! Varna alla ni känner!
Fy fasen.
Det är förjävligt! Hur kan de få hålla på å köra konkurs efter konkurs!? Skatteverket måste väl kunna banna människor ifrån att hålla på med sånna här bedrägerier. De blåser folk om och om igen och gör det fullt medvetet, jag blir så jävla förbannad!!

Vad kan man göra? Få bort dem från offerta när de ansluter sig t.ex....
 
Nu är det ytterligare ett företagsnamn som dyker upp, kopplat till samma person.
Det heter Bygglösningar i Norden AB. Söker man på renovering av kök eller badrum
på t.ex. Dorunner så dyker dessa upp. Med andra ord har Trygg Offert AB bytt namn igen.
Hur korkade tror de att vi konsumenter är?!
Detta är såklart igång med renoveringar precis som tidigare.
Ett varningens finger alltså!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.