j.f.s
EDIT: Såg nu i annonsen att de faktiskt skriver ut att det är direktimport.
Mest troligt Kina-import eftersom de har Loncin motorer. Det jag blir fundersam på är tillgången på reservdelar. Lågt inköpspris är alltid trevligt förstås men inte så roligt om det inte finns delar alternativt att man hamnar i en evig loop av reparationer.

Hittade denna men du kanske redan sett den: http://www.obackatrading.com/index.php/snoslungor-zmonday

Den erfarenhet av Loncinmotorer är på en dirtbike. Fungerade hyfsat men krånglade rätt ofta i form av att vara svårstartad när den var varm. Fick aldrig ordentlig ordning på det trots mycket skruvande.
 
Redigerat:
j.f.s skrev:
EDIT: Såg nu i annonsen att de faktiskt skriver ut att det är direktimport.
Mest troligt Kina-import eftersom de har Loncin motorer. Det jag blir fundersam på är tillgången på reservdelar. Lågt inköpspris är alltid trevligt förstås men inte så roligt om det inte finns delar alternativt att man hamnar i en evig loop av reparationer.

Hittade denna men du kanske redan sett den: [länk]

Den erfarenhet av Loncinmotorer är på en dirtbike. Fungerade hyfsat men krånglade rätt ofta i form av att vara svårstartad när den var varm. Fick aldrig ordentlig ordning på det trots mycket skruvande.
Håller med dig!

Angående reservdelar, jag pratade med butiken via telefon och han sa att det finns reservdelar MEN jag är säker på att man kan köpa reservdelar på Biltema, deras snöslungan ser ut som är exakt samma maskin, ta en titt på bilder från den HÄR och på den HÄR från Biltema, skillnad är färg och en svart grej på den från Biltema, det måste vara samma Kina leverantör.

Den från blocket ingår snökedjor i priset.

Jag tror att jag ska våga köpa, skulle du/ni våga det?
 
j.f.s
De är onekligen väldigt lika varandra! Bara man är beredd på att kvalitén inte är på samma nivå som en slunga av mer välkänt märke så varför inte? Jag har en hel del saker köpta från Aliexpress (Kinahandel) och en del har varit skräp medans annat har varit väldigt bra. Samma med saker från Biltema och Jula, en del surkart och en del riktigt bra saker.

Bor du så att du kan få se den köras så är ju det ett plus förstås.
 
Jag skulle inte våga....... men då hör det till saken all mina grejor i allmänhet förväntas hänga med väldigt länge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.