Material hittat på golv. Kan ha med golvet att göra, kan även ha hamnat där bara av en ren slump och alltså inte alls ha med själva golvet att göra.

Materialet är torrt och extremt poröst. Nästan som att det "löses upp" och blir till små små "korn" om man håller det mellan fingrarna.

Är orangeaktigt i färgen.

Tacksam för tips! Två små bitar av ett torrt, poröst och orangeaktigt material på en repig metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick med ett gammalt luftfilter när jag köpte min motorcykel. Smulas sönder bara av att man tittar på det. Med andra ord, något skumgummi liknande?
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Ja, jag tänker också att det kanske är nåt gammalt skumgummimaterial. Vetesjutton varför det skulle ligga på golvet bara?! Var ditt också orange till färgen och smulades nästan sänder av sig själv så fort man kom i kontakt med det? Blir som till ett kornigt "mjöl".
 
Ja det var ungefär samma färg men ditt ser ut till att ha större porer eller vad man ska säga. Det gick inte att ta i utan att trilla isär så jag fick ta det med dammsugaren.

Har ingen aning om var ditt kan komma ifrån. Det kanske bara satt i kläderna från jobb eller något?
Hur mycket är det?
 
Vilket golv hittades det på, hallen, vardagsrummet, badrummet eller annat?
 
På ett gammalt trägolv. I ett rum som är passage mellan hall och tvättstuga. Låg lite här och lite där, små bitar utspridda. När jag tar i det blir det bara smul..
Kanske kan typ gammalt skumgummi ha olika stora "porer"?! Eller? När det blivit till smul känns det som torra typ korn.
Gjorde ditt det med?
 
  • Gilla
Jahnse
  • Laddar…
Ser ut som gammal mat, men gissar på skumgummi från en madrasss, dyna eller liknande.
Hade en bäddadrass en gång som jag tog av överdraget för att tvätta, skulle aldrig gjort det, skummgummit hade torkat i kanterna så det frasades sönder över sängen, det var svårt att få bort dessutom fick jag inte på eländet igen när det var tvättat.
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Hussvamp :) kanske från tvättsvamp men förmodligen skumgummi
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Ser ut som delar av ett filter till en Fresh 90-ventil.
 
  • Gilla
Stina71 och 1 till
  • Laddar…
Delar av ett filter till en Fresh-90-ventil? Vad är det för ventil? Sitter var? Gammal/ny?
 
Kan det vara isolering, när man drevat ellerliknande, ioslering som sitter runt fönster eller dörr som torkat, förutsatt att man har en springa runt karmen.
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
harry73
Mina var orange (tror jag)

Två isoleringsskivor överlappar varandra, en är vit och en är ljus beige, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grått skumplastmaterial mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Tycker det ser ut som bitar från en sån där gul/orange lite grövre svamp man brukar använda på bilen för grov smuts och insekter.

Liknar också svampen som brukade finnas på post och bankkontoren förr som man använde för att fukta fingertopparna. Gillade dom som barn😊
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Tack alla! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.