Svar: X
Motivering: Jag tycker att sågen verkar riktigt rolig att såga med, om det stämmer är det en riktigt bra produkt ni har skapat, att utöfra arbete samtidigt som man gör något kul är det bästa för motivationen! Det konstiga är att jag har inget som helst behov av den men jag får ändå ett starkt ha-begär när jag läser om hur användarvänlig, miljövänlig och framför allt säker och den verkar vara. Idag har jag har en liten tomt med bara ett enda träd, ett två meter högt päronträd som jag helst inte vill fälla, men jag är inte säker på om jag kommer kunna låta bli om jag vinner sågen!
 
Svaret är: Quickstop Super
Min motiveringen är:
Jag har en tujahäck mot två av mina grannar. Den har blivit över fyra meter hög. Så nu är det hög tid att kapa ned den till 2 meter.
En batterisåg skulle göra jobbet så mycket lättare än en handsåg.
Dessutom behöver jag rensa runt sommarstugan på Öland. Där har vi inte el så denna såg vore toppen!
MVH
Fredrik:D
 
Svar: X

För att det ofta finns grenar att röja i trädgården och då är det skönt att slippa avgaser och oväsen, dessutom kan den ju användas inomhus vid rivning o. dylikt! :)
 
Svar: Quickstop super
Har en bensindriven motorsåg som är tung och oootroligt svårstartad. Jag har verkligen behov av en lätt och smidig motorsåg nu när jag ska röja bort sky och nedhängande grenar på tomten. Håller tummarna att jag vinner.
 
Svar: X, QuickStop Super
Med batteri istället för soppa, slipper
jag rycka i ett snöre och låta svetten droppa.
Hej då till bensin, nu blir
närmiljön ren och fin :)
 
Tja!

Svar på frågan: X

Motivering för vinst: Tog ner 10 träd på tomten som skall kapas... Tänk på naturen.....& låt mig vinna 🤗 #vinnertamigfanaldrignågot
 
Svar: X, QuickStop Super

Har senast idag gått och kvistat med en alldeles för tung motorsåg som skapar ryggvärk och ångest.
En liten nätt såg skulle sitta fint
 
Rätt svar: X. QuickStop Super

Hjälper till på sommaren att rensa rågångar i västra Härjedalens jakt och fiskeområden. Hade varit härligt att få gå omkring med denna fina såg från Stihl som väger hälften av den jag bär på och dessutom bullrar betydligt mindre i den fina fjällvärlden. :)
 
Svar:
QuickStopp Super
Motivering:
Till svärfar som går med träskor och raggsockor, snurrar gärna in sig med elkjedjesågens sladd, vore denna Sthil med Quickstopp super det ultimata och vi behöver inte mer vara superoroliga!
//M
 
Rätt svar: X

Som microproducent av el behöver jag hålla träden i trädgården under kontroll. Ju mindre skugga på mina solceller, desto mer el kan jag producera och ladda batterier med. Cirkeln skulle slutas med en solelsladdad batterimotorsåg.
 
Rätt svar: X = QuickStop Super

Motivering:
STIHL vore en dröm för mig med hus och trädbekymmer på grusväg mitt i skogen!
Att kunna lyfta och röja som man, men ensam som kvinna vara sig trogen
och slippa elsåg med sladd som fastnar i rötter och släpar i jorden.
Därför STIHL kom till mig, bli min perfekta kamrat för jag är mogen!
 
X QuickStop Super

Då sågen behöver fraktas mellan hemmet och landet är det mysigt att slippa bensinlukt och kladd i bilen.
 
Rätt svar X - QuickStop Super

Motivering: jag har 5500kvm mark som jag har en del skog på. Min enda granne är ute och sågar hela dagarna. Själv har jag ingen motorsåg eller kunskap, skulle vara kul att börja med denna model och få upp kunskapen och i ett senare skede köpa en bensindriven motorsåg.
 
Svar X - QuickStop Super

En såg jag behöver ha, om den går på batteri blir jag så(g) gla!
 
X - QuickStop Super

Jag och min sambo har nyligen köpt en liten gård som vi håller på att totalrenovera. Eftersom vi båda bott i lägenhet hela våra vuxna liv är inte verktygsarsenalen den starkaste. Jag har kikat lite efter en motorsåg då det behövs på gården för att klara av diverse bestyr, men just nu tillåter inte budgeten oss att köpa så mycket mer verktyg än vad som krävs för att få till själva bostadshuset.
Skulle vi bli vinnare av denna motorsågen skulle det hjälpa oss enormt att även få ordning ute på gården.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.