Svar: X. QuickStop Super

Efter att för tredje gången råkat rycka ut sladden till elsågen, när den fastnade i en gren, och sedan tvingats klättra hela vägen ner och hämta den igen vid beskärning i toppen av ett 8 meter högt päronträd insåg jag att det kanske är nödvändigt med en såg utan sladd.
En tung bensindriven såg känns däremot helt felplacerad inom tättbebyggt område!
 
Svar X : Quickstop Super

Har ett hus och gård som tidigare ägdes av pensionärer som hade en förkärlek till träd och buskar i varje hörn och runt hus och bodar som vi vill ta bort. Vore väldigt skönt att ha en tyst batteridriven motorsåg hemmavid så slipper grannarna surna till så fort man börjar såga loss samt oerhört skönt att slippa låna en varje gång då jag inte riktigt har fått positiva vibbar av min bättre hälft för ett inköp.
 
Svar: X. QuickStop Super

Jag har ett riktigt vårprojekt som måste tas tag i.
4 tallar skall sågas ner i ett villa område, där tysthet är A och O.
Utöver detta har vi en hel del mindre träd och buskar som skall ner. Sen har vi även vårt familjesommarställe som även där har en hel del slöj.
att slippa lyssna på motorvrålet hade varit Guld värt :)
Med vänlig hälsning
Leif
 
Svar: X quickstop super

I våran sommarstuga har vi en granne som är motorsågskonstnär. Jag skall bokstavligen ge sågen till honom om jag vinner den.
#grannhobbyfromhell
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Eftersom jag bor i ett villaområde och slöjdar en hel del med motorsåg som jag vet stör mna grannar skulle en eldriven var bra för grannsämjan
 
Svar: X - QuickStop Super

Den är ju perfekt att gå lös på grannen med - eller f'låt, nu blev det fel, menar såklart de småträd som står precis utanför staketet och skymmer våra fina odlingsbäddar.(y)
 
Rätt svar X Quick stop super.
Eftersom jag slöjdar en del med motorsåg och bor i ett villaområde så skulle det vara bra med en elsåg för grannsämjans skull.
 
Svar: X - QuickStop Super

Med buskar och träd överallt i trädgården som behöver ansas och en del tas ner helt och hållet blir det ett tungt jobb med bågsågen. Som om inte det vore nog så hade de förra ägarna en granodling som vuxit i höjden och behöver gallras ut. En motorsåg utan avgaser eller sladd skulle göra susen och dessutom mera värme i huset.
 
Jag svarar X Quickstop super

Min motivering är att vi har nyligen köpt vårat första gemensamma hus ute på landet och det är så sjukt mycket som måste köpas såhär i början, å att få lite hjälp på traven vore asnice.
Sen måste jag ju även medge att det blir så mycket roligare med batteridrivet, jag tror frugan kan skriva under på det oxå.
 
Svar: X. QuickStop Super
Mycket smidigt med batteri! Har en el-såg men det är lite besvärligt med sladden. Både hemma i Stockholm och på sommarhusets tomt finns massor av småträd, sly och sånt som måste kapas. Den verkar ju också lätt att ta med mellan de två platserna.
 
Quick stop super. Har sågat ved med en bensindriven såg i många år men har fått nya grannar och tänker att en batteridriven såg måste vara det bästa för grannsämjan!
 
Svar: X. QuickStop Super

Motivering:
Som nybliven husägare som har massvis med träd, buskar och allmänt slån på tomten. Förra ägaren har inte prioriterat tomten alls och nu tar tomten i princip över allt annat!
Insåg inte vilket jobb detta var och har kämpat med yxa, såg och diverse hugg verktyg. Så med en motorsåg från Stihl så hade jag inte behövt skämmas inför grannarna längre!
Dessutom blir jag populär för att jag inte för massa oväsen, och kanske kan få nya vänner som med all säkerhet kommer bli imponerade av min nya motorsåg.
 
Svar: X
Motivering: med en lättare såg ifrån Stihl
kapas grenar från al och från pil,
Med supersnabb broms
skär man inget med moms,
Och skärpan den fixas med fil
 
Rätt svar är X

Jag behöver en batterisåg för att kunna ta hand om sly och ved på tomten utan att barnen måste ha höselskydd om de är ute. Det är lite för långt att köra sladdrivet.
 
Svar: X

Jag har en tomt där det finns ett återkommande behov av "grovträdgårdsskötsel", dvs ta ner dåliga träd, kapa upp träd som fallit och så vidare. Sladd kommer inte på fråga, det är för långa avstånd, och bensin funkar inget vidare när man bara använder den ibland. Så, batteri känns som precis det jag behöver för min "grovträdgårdsskötsel" (och en eventuell zombieapokalyps).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.