Tänkte renovera övervåningen och dra in golvvärme. Har golvspån på reglar och tänkte lägga golvvärme i spårad spånskiva ovanpå detta för att avsluta med parkett. (Dvs Parkett 14 mm - lumppapp - golvvärme - fördelningsplåt - spårad spån 22 mm - spån 22 mm - reglar). Vill inte riva befintlig spån då den är skruvad och limmad på bjälklaget.

Kan jag istället för spårad spån använda glespanel? Eller finns andra smarta lösningar?

Vill inte fräsa i befintlig spån då jag tror detta försvagar konstruktionen för mycket, samt att om jag spårar tvärs golvreglarna (vilket borde vara rätt?) så kommer golvet att ligga jäms med golvreglarna (tvärs rören) - vilket inte är så jag vill ha det.

Rören blir sannolikt 16 från Termeco.

Förslag?
 
Redigerat:
Gles och plåt på spån. Parkett på det. Tror det blir billigare och man kan vara lite mer flexibel med cc måtten mellan slangarna.

Så lite material som möjligt över slangarna vill du ha.
 
TotalControl skrev:
Gles och plåt på spån. Parkett på det. Tror det blir billigare och man kan vara lite mer flexibel med cc måtten mellan slangarna.
Just mina funderingar till val av gles. Tror också att det går fortare, man slipper pusslandet med spårat golvspån och eventuell fräsning av vändspår.

Så lite material som möjligt över slangarna vill du ha.
Självklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.