Hej,
Ett företag ska byta ut våra stammar, alltså från köket och ner i sulan på källaren, de ska sätta in en renslucka i det nuvarande avloppet av plast som inte gjorts när det byggdes 2006, de ska bila upp golvet och fixa det befintliga avloppet, samt göra ett till avlopp vid värmesystemet, samt flytta avlopp för tvättmaskin och koppla på luddlåda och fatta avlopp för vasken i tvättstugan som det ska bli i källaren. De kommer byta stammarna så lång de kan. Det som inte ingår i detta är att återställa. Alltså, fylla i med betong. Så många frågor dyker upp.

Jag har aldrig gjutit igen något. Vad för slags betong ska jag använda? Grov eller fin??
Sen ska det väl flytspacklas över och då behövs armeringsnät förstår jag. Men, när vi flytspacklat, Hur länge måste vi vänta med att lägga på klinkers?
 
L
Det finns många olika betongprodukter. Grov och fin är mest till för en ny konstruktion. Du ska ha en produkt som kan ansluta bra emot den äldre betongen. Det kan heta "reparationsbetong" och liknande. Du måste fråga på byggvaruhuset vilka produkter de har som är lämpliga. Sedan ska det på en primer också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.