Vi tänkte renovera badrummet och undrar om någon har anlitat Brandt Service?
 
Kan vara bra. Men om man gogglar firmanamnet så dyker det upp ett krtitiskt omdöme från någon som anlitat dem för en flyttstädning, och målning. Omdömet tycker jag ser märkligt ut. MEN firman åtar sig tydligen flyttstädning och enklare målningsarbeten. Och tittar man på företaget på ratsit, allabolag osv. Så har de städning i sin verksamhetsbeskrivning.

Jag skulle inte anlita en städfirma för att renovera ett badrum.
 
prince72 skrev:
Vi tänkte renovera badrummet och undrar om någon har anlitat Brandt Service?
Det gäller alltså företaget Brandt Service AB och inget annat.
 
Ja enl ratsit.se så har brandt service AB verksamheten:

Bolaget ska bedriva renovering, bygg och lokalvård samt därmed förenlig verksamhet.

I detta inlägg finns kritik mot dåligt utförd flyttstädning:

http://www.svartlista.se/index.php/konsumentbemotande/flyttstad-malning.html

Kritiken som sådan tycker jag innehåller en del underligheter. Men det är uppenbarligen ett städföretag som vill renovera badrum. Det har funnits en hel del företag med liknande upplägg städning och badrumsrenovering i "katastroftrådar" här på forumet.

På företagets hemsida pratar de om lång erfarenhet, men det verkar som firman registrerades 2015. Vilket gör datumet i den kritiska tråden rätt intressant, den verkar vara skriven 2014....
 
Googlade lite vidare, på en hemsida påstår de att de har "våtrumsbehörighet", de finns såvitt jag kan hitta inte registrerade varken hos BKR eller GVK.
 
Tack för hjälpen! Det är en djungel detta.

:)
 
Det är ej samma företag som utfört flyttstädningen dom pratar om.

Brandt Service AB har lokalvård med i sin verksamhetsbeskrivning för att dom även gör byggstädning i mindre skalor.

Våtrumsbehörighet finns hos Brandt Service's underentreprenörer.
Samt jobbar dem alltid med Säker Vatten rörisar och certifierade elektriker.

MVH
En som vet.
 
P prince72 skrev:
Vi tänkte renovera badrummet och undrar om någon har anlitat Brandt Service?

Hej! Vi har anlitat Brandts Service och det har varit helt fruktansvärt från början till slut. Antar det är försent nu att svara eftersom du ställde denna fråga 2017. Vi står nu med ett extremt oproffsigt badrum ett år senare, och ett utförande av arbetet som var rent utsagt hemskt. Urdålig kommunikation, lögner om en massa saker, arbetare som vi fick veta hade jättedålig timpenning fast företaget tog 600 per timme för sagda arbete. Detta är ett av alla blufföretag som skor sig på rot och rut och som har jättebillig oproffsig arbetskraft. De är dessutom mycket slarviga så hela processen var hemsk. De jobbade huvudsakligen på kvällar o helger, och ofta utan påannonsering. Bygget drog ut på tiden jättemycket - och så fort vi påtalat alla felen får vi bara höra att det var vårt eget fel. Hur han får till det vet jag inte, men det är aldrig så att de tagit ansvar för något av allt som blivit fel. Vi har nu minst tre allvarliga fel med badrummet och priset har vida överstigit de allra mest proffsiga firmornas priser för riktigt väl utförda badrum och med tillförlitliga och trygga arbetsprocessen där man blir väl behandlad som kund. Så varning alltså - anlita inte Brandts service!
 
  • Gilla
enriktignovis
  • Laddar…
J Johanna Linder skrev:
Hej! Vi har anlitat Brandts Service och det har varit helt fruktansvärt från början till slut. Antar det är försent nu att svara eftersom du ställde denna fråga 2017. Vi står nu med ett extremt oproffsigt badrum ett år senare, och ett utförande av arbetet som var rent utsagt hemskt. Urdålig kommunikation, lögner om en massa saker, arbetare som vi fick veta hade jättedålig timpenning fast företaget tog 600 per timme för sagda arbete. Detta är ett av alla blufföretag som skor sig på rot och rut och som har jättebillig oproffsig arbetskraft. De är dessutom mycket slarviga så hela processen var hemsk. De jobbade huvudsakligen på kvällar o helger, och ofta utan påannonsering. Bygget drog ut på tiden jättemycket - och så fort vi påtalat alla felen får vi bara höra att det var vårt eget fel. Hur han får till det vet jag inte, men det är aldrig så att de tagit ansvar för något av allt som blivit fel. Vi har nu minst tre allvarliga fel med badrummet och priset har vida överstigit de allra mest proffsiga firmornas priser för riktigt väl utförda badrum och med tillförlitliga och trygga arbetsprocessen där man blir väl behandlad som kund. Så varning alltså - anlita inte Brandts service!
Hej Johanna,
Tack för att du delar med dig av din feedback.
Vi beklagar verkligen att dina upplevelsen inte motsvarar dina förväntningar.

Vi försökte på bästa sätt att åtgärda de detaljer du inte var nöjd med, men du gav oss dock inte tillfälle åtgärda de slutliga detaljerna. Vilka du även fick en kraftig kompensation för, på slutfakturan.

Att renovering blev försenad orsakades bland annat av att du inte tog dit din elektriker enligt vår överenskommelse. Du fick jordfelsbrytaren installerad 1 månad senare än vad vi hade kommit överens om. Du köpte hem en blandare som inte passade till tvättstället från 70 talet, vilket också orsakade extra arbete för oss (som vi heller inte tog betalt för).

Vi anlitar underentreprenad, för bland annat VVS arbeten, så jag förstår inte vad du menar med dålig timpenning. ROT-avdraget är endast fördelaktigt för slutkunden, entreprenören kan väl då inte dra nytta av den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.