Beställde en ny bequem brännare för å slippa alla problem när min gamla rasa.nu har ja mer problem än innan
Först starta inte brännaren dom hade missat att sätta i en processor. Sen började den låta illa tydligen fel på pellets (xl bygg) nu stannar den några gånger om dagen å varnar för optovakt. Ställde ner gräns värdet till 10 värdet på optovakt pendlar upp å ner allt från 7 till 99. Återförsäljaren sa att jag hade för hög fläkt eller dålig pellets det finns inga problem med dessa brännare enligt han. Någon som har förslag på hur ja ska få den å fungera?
 
Inte roligt när nyköpta grejor strular från start. Har firman du köpte brännaren av installerat och justerat in brännaren så den fungerade felfritt från början ? Har du köpt brännaren med installation så bör ju leverantören ordna så den fungerar och går att använda, vet inte om XL-bygg's pellets skiljer sig i dimension och kvalitet jämfört med andra märken, låter lite konstigt när de skyller på "fel" pellets - fick du information av säljaren att pelletsbrännaren inte gick att elda med XL-byggs pellets ?
 
Köpte utan installation. Han har inte sagt något om pelletsn tycker att lågan bör den ju se tycker man. Han sa att fabriksinstälningar funkar alldeles utmärkt
 
kan dessvärre inte hjälpa dig med en felsökning, då jag inte har en bequem
men mitt tips är att besöka pellets.info och ställa en fråga där med, om du inte redan gjort det.
Har själv fått mycke hjälp där med min egen brännare.
 
Optovakten varnar för ofullständig förbränning, vanligtvis dåligt drag. Sota ur panna/skorsten ordentligt.
Beuqem ska ha 8 mm pellets, du har inte köpt 6 mm ??

Min Beuqem har tuggat pellets i 11 år utan större problem, förutom för 3 år sen då optovakten varnade, då var det stopp i skorstenen.
 
Pannan sotades i fredags eftermiddag vid installation av nya brännaren ja har motdragslucka på rökröret på pannan. Skorsten är inte längesen dom sotade. Ja har 8mm pellets. Min gamla bequem från 03 gick fin utan problem tills den gick sönderbä för en vecka sen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.