Hej!
Jag hade en kille som var hos mig och bilade upp mina 3 avlopp i källaren, sen när han var klar gick han. Nu undrar jag, hur fyller jag igen hålen igen, och med vad? Hur pass känsligt är det att rinner in vatten i hålen? De sand och sten där i, det är under min platta vi kommit antar jag?
Arbetarna brukar tvätta händerna i en av de, och de rinner bara rakt ner i håller då, men har lagt en hink under, så lika mycket rinner inte ner längre, men finns de risk för fuktskada?
 
Har du bilat upp hål i golvet utan plan för hur det ska återställas? Vad är det för arbete du har beställt? De ska väl byta till nya avlopp och gjuta igen plattan, eller?

Låter märkligt att arbetarna använder ett handfat (?) för att låta vattnet rinna ned i ett uppgrävt avlopp. Under tiden arbete pågår verkar det osmart att använda avloppet. Kan de inte skruva ur kröken till handfatet och ställa hinken där istället?
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
T
Hur långt är ett snöre?

Du får ge oss lite mer info och bilder för att vi ska kunna hjälpa dig:x
 
Staffans2000
Och jag förstår nästan ingenting!
 
Snickrarna bildade inte upp mina brunnar, för vi kom inte överens om det! Jag hade en kompis som kände en som kunde bila, han kom med sin maskin, bilade, och stack!
Nu står brunnarna där, uppbilde och klara! Vad gör man härnäst!
Jag har en plattsättare som ska lägga kakel och klinkers snart. Är det de som brukar täppa igen såna hål??

Min rörmokare har även lagt dit nya brunnar, så de är klara och nya.
 
Staffans2000
Okay.
Dit avlopp är omlagt och klart men det kvarstår att gjuta igen det de bilat bort? Om så, varsko plattsättaren innan så kanske han åtar sig att gjuta igen golvet. Att det runnit ut vatten från ett tvättställ i grunden gör ingenting så länge det bara är tillfälligt.

Staffan
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Jag tror det förekommer att både snickare, rörmokare, murare och plattsättare gjuter igen efter uppbilade och bytta golvbrunnar.
Förvarna plattsättaren och be honom fixa det så går det säkert bra. Han har garanterat gjort det förut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.