Svar: QuickStop Super

Motivering:

Vi flyttade nyligen från Biskopsgården i Gbg till de småländska skogarna, då vi kände att vi föredrar att vår dotter växer upp till ljudet av fågelsång istället för ljudet av automatvapen och polishelikoptrar.
Har nu även insett att fågelsången även smäller högre (ha ha...) än ljudet av förbränningsmotorer som röjer på tomten, och tro mig, det är ett bra steg upp på röjarskalan från de fyra halvdöda krukväxterna​ vi hade innan flytten.
 
Quickstop super

Skulle gärnaf behöva en lätt såg pga en alvarlig whiplash skada sen 20 år har en stihl motorsåg men orkar inte använda den pga tyngd och vibrationer
Samt behöver såga ved inne när det är kallt bara för annars blir värken Annu värre. Använder min pappas gamla black &decker just nu. Men den är sämre änsämst och har absolut inte råd att köpa en nyare fattig sjuk pensionär som man är.
Tack
 
richardtenggren
Rätt svar: X - QuickStop Super

Man vet ju aldrig när man kan behöva en schysst motorsåg! I stugan har vi flera gamla aspar som börjar bli problematiskt höga och verkar tendera till att ruttna innifrån.
Det föll nämligen två stycken vid stormen för några år sedan men vi klarade stugan precis. Så en såg för lite förebyggande arbete skulle passa perfekt!:)
 
X. QuickStop Super

Hade passat oss superbra då svärfar har en skog en bit från oss som vi måste hjälpas åt att hålla ordning i och som det finns en hel del träd att ta hand om. Med denna hade vi kunnat göra det snabbare så vi slipper ta med massa elsladdar och koppla in oss till en granne till skogen eller bensin. Med denna hade vi lätt kunnat gå dit och fixa lite när vi själva har tid. Och vi hade kunnat fixa ved på tomten när det finns tid lite varje kväll.
 
Svar x Quickstop super

Jag behöver mer kraft till att hantera mina Hassel buskar anno 1870!! Stora saker jag kan använda till annat - om jag bara kan ta ner dem i tid. Har hittills många olika sågar, men ingen motorsåg. Det kommet av en gammal seg konflikt med min far... Han har alltid opponerat sig hur farligt det är med motorsåg, därav får jag ALDRIG låna Jans. demonstrativt har jag då kört mig halvt fördärvad med Fogsvsns. Fax att bryta förbannelsen och få tomten på drygt 5000kvm att bli fint skuren. Kan lägga till det komiska "pappas dotter är 45(!) år i r s det är daxmed en riktig kompis i kapar tagen.
// Linda
 
är X.
Motiveringen är snittet-färre flisor, mindre "skvitter".
Plus mindre ljud i snickarboa-förbränningsljud är ju inte goa.
Tage B
 
Svar: X
Med grön el kan jag rensa min 700m2 stora trädgård som i flera år vanskötts av säljaren. Skog och snår är jag har fått och jag behöver verkligen ett superbra verktyg till min hjälp.
 
X

Mitt nya vapen mot rönnhäcken 😎
 
Rätt svar x
Jag står ofta på stegar och sågar inomhus när jag river och bygger om hemma. En batterisåg skulle rädda mina öron och göra luften fri från avgaser. Bästa uppfinningen på länge.
 
Svar: X QuickStop Super

Har länge letat efter lämplig såg till svärmor som nu flyttat till sitt gamla barndomshem på landet. Med enkel batteridrift, säker stoppfunktion och låg vikt är denna Stihl det perfekta hjälpmedlet för henne. Hon älskar att vara ute och röja och sköta om sin gård men har begränsad förmåga att köra tyngre maskiner. Detta hade varit en perfekt present på hennes kommande födelsedag!
 
Svar: X quickstop super.

Har massa småträd, sly och buskar på tomten som behöver tas bort, denna såg hade varit perfekt då min sambo klarar av att köra den, nu har vi bara en fogsvans, så sågen hade varit en bra uppgradering alla hennes projekt.
 
Quickstop super! Jag har tidigare arbetat som fastighetsförvaltare, och köpte/använde alltid STIHL-maskiner. Allt från ryggblåsar till röjsågar osv. Nu har jag bytt karriär och har inte längre tillgång till STIHL-garderoben. Jag anlägger dessutom en redig fruktträdgård hemma på tomten och har jättenytta av en lätt batteridriven såg i Proffskvalitet. Om jag får välja måste det bli en STIHL! Håller tummar och tår att jag vinner. Mvh Linus Lindvall
 
Rätt svar x

Jag gillar idén att igen kan göra allt men många kan göra lite. Då skall jag dra mitt strå till stacken och försöker elkovertera för att göra lite, då skulle detta passa utmärkt! Hoppas på tur.
Mvh Lars Lindsjö
 
Svar: X

En batterisåg vore lyckan nu till våren, när tomten ska få sin uppröjning.
Vore trevligt att röja av utan att störa grannar.
 
Svar: X Quickstop super!

Att kunna kapa ved när sonen sover middag utan att han av motorljudet blir väckt,
Vore för nästa vinters uppvärmning oerhört käckt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.