Någon som har räknat på vad ett vanligt dubbelgarage (ca 6x6 m med tegeltak) kostar i lösvirke (ej inkl kostnad för grund) och kan dela med sig av dessa uppgifter? Tänkte jag skulle jämföra med de företag som säljer byggsatser.
 
Låter billigt. Har du närmare prisuppgifter som är mer exakta och vad som ingick?
 
Måste du ha trä då? Kolla med skanska prefab vad dom skall ha för fyra väggar i betong?
/E
 
Då vi har trähus vill jag gärna ha trägarage. Vi hade tänkt vanliga slagportar och att isolera det senare.

Nybyggaren: 40 000 kr lät helt OK. Är det med tegeltak och garageport? Isolerat? Har du köpt en ritning eller gjort den själv?

Mvh
Henke
 
Kanske bara funkar ute i glesbyggden.
Tog motorsågen och sågade "dörren"
till snickarboden bara "lite" större. Vanliga
slagportar - isolerad var den ju redan.
Och så hade vi en garage. ;D D.v.s om du
hittar någon som tänker riva en ved-
eller snickarbod kan du komma över stommen
skitbilligt. Resten ordnar sig.
Nu vet jag inte var du bor - men har du funderad
på en carport istället för garage ? Blir ännu
billigare.
Hälsningar
Hobbit
 
Dubbelgarage 55 kvm, trä, isolerat, slagportar, betongtegel, kvitto: ca 45.000 kr.
 
Nej, men Henke frågade efter pris utan golv.
 
Om du har skog, (eller kan köpa timmer billigt) avverka lite, ta in en kille/tjej som har en portabel såg (Woodmizer) såga upp reglar och virket till fasaden själv. Jag sågade upp allt till ett garage på 4,5*11m och jag har massor kvar av div dimensioner, allt som allt kostade det 9000:- att såga upp. Träden är från tomten när vi byggde huset, så de var "gratis".
Värdet på allt virke ute i handeln kanske ligger på 40000:-. Så där finns det pengar att spara.
Ser dock ut som en brädgård hemma ;D
 
Lilla_vargen skrev:
Dubbelgarage 55 kvm, trä, isolerat, slagportar, betongtegel, kvitto: ca 45.000 kr.
Kan du utveckla hur du gjorde, var du köpte materialet ifrån?
 
Gjorde enkel ritning själva. Därefter en detaljerad materialspecifikation på allt: trä, fönster och dörrar, takbeklädnad, isolering, stuprör, spik mm. Denna skickades ut till alla brädgårdar i trakten (Blekinge) som fick lämna pris. Vi köpte från den billigaste. Grunden gjöts samtidigt som bostadshusets grund och ingick i paketpriset för denna. Sedan snickrade vi själva i lösvirke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.