Hej!

Vi funderar på att bygga ett 70 kvm stort garage med inredd övervåning. Är det någon som byggt något liknande? Vad blev er kostnad i så fall? Och då kan jag tillägga att vi inte tänker göra något själva så berätta gärna var er kostnad blev på totalentreprenad :)

Tack!
 
Vad innebär inredd övervåning? Typ en komplett lägenhet? Badrum och kök påverkar ju budgeten för ett garage rätt mycket kan jag tänka mig :)
 
Är i startgroparna för ett sådant bygge också.
Ca 100 kvm garage med övervåning med full takhöjd.
Övervåningen kommer nog endast inredas med ett badrum då resten är tänkt att bli ett litet snickeri. Har inte fått in offerter än men räknar med att det nog kommer bli ganska dyrt.
 
  • Gilla
Wasssp
  • Laddar…
Det är ju som en större villa, så ja... ;)
 
stefancrs skrev:
Vad innebär inredd övervåning? Typ en komplett lägenhet? Badrum och kök påverkar ju budgeten för ett garage rätt mycket kan jag tänka mig :)
Hej!
Ja, vi tänker med kök o badrum. Jo, vet att det kan dra iväg i pris men tänkte att det borde iallafall vara ett lägre kvadratpris än ett hus eftersom inga golv och innerväggar behövs i garaget tex.
 
Vad hade du tänkt för höjd i garagedelen? Tänkte för att få så mkt höjd över? Väggliv som är extremt höga utvändigt är inte allt för vackert enligt mig.
 
shomakie skrev:
Vad hade du tänkt för höjd i garagedelen? Tänkte för att få så mkt höjd över? Väggliv som är extremt höga utvändigt är inte allt för vackert enligt mig.
Vi hade tänkt en bygghöjd på ca: 4,5-5 meter. Så ja, det kommer bli högt och antagligen inte så vackert ;-)
 
Du menar total bygghöjd till nock då?
 
Nej, bygghöjd. Inte nockhöjd.
 
Okey. Jag har byggt ett garage med loft på halva. Har mått 10*7m på plattan. 4.4m till underkant av limträbalken. 30graders taklutning. På loftets sida så har jag 2m under loftet och strax över 2 m mitt i. Det med väggliv på 2.6m. För att kunna ha din övervåning så användbar som möjligt så borde du ha runt 3-3.5 m väggliv. Mitt garage har jag bygg själv i lösvirke för runt 240k. Men jag kan tänka mig att om du ska ha allt gjort med firma så hamnar du nog närmare 600-700k. Kök och badrum som drar iväg där.
 
  • Gilla
matsirom
  • Laddar…
Hm, har inte tänkt så mycket på väggblock utan mer byggnadshöjd och 4,5-5m borde räcka till en bra övervåning.
Och oh ja, vi har tänkt att det kommer landa på en miljon minst!
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
*väggblock. Ska vara väggliv!
 
  • Gilla
Mokarn1
  • Laddar…
Vi håller på att kolla på en byggsats från Mellby garage. Garagedelen blir runt 73 m2, bodelen uppe blir 57 m2. Inrett och klart med byggfirma, så landar det på en bit över miljonen...
 
  • Gilla
Rebsve och 1 till
  • Laddar…
Låter väl rimligt? Eller billigt snarare, 57kvm nybyggd bostad plus ett stort garage för cirka en miljon låter bra!
 
  • Gilla
Rebsve
  • Laddar…
I iaw77 skrev:
Vi håller på att kolla på en byggsats från Mellby garage. Garagedelen blir runt 73 m2, bodelen uppe blir 57 m2. Inrett och klart med byggfirma, så landar det på en bit över miljonen...
Men det lät ju jättebra! Vi har gått omkring och funderat på om vi skulle komma undan med en miljon för att få det hela stomrest, men då fick du ett färdigt för en miljon. Då kan man vara lugn känner jag! Tack för svaret!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.