Rätt svar X - QuickStop Super

Har en stor tomt och en allmäning som det är mitt ansvar att hålla efter. Men har bara snickarutrustning att jobba med. Gick som en tok med batteridriva sticksågen förra sommaren och sågade sly och mindre mindre alar. Det gick bra men var slitsamt och lite pinsamt inför grannarna faktiskt. Med en batteridriven motorsåg skulle jag såväl kunna återupprätta min heder som fortsätta att hålla havsutsikten öppen.
 
A
Svar: X
Med ett stihlfullt batteridrivet motorsågssvärd, klarar jag lätt hagtornshäckens tuffa värld.
Detta är min solklara plan att få snyggaste häcken i stan.
 
Rätt svar: X

Denna sågen skulle jag verkligen ha nytta av. I området där jag och min familj bor så bor även en hel del äldre som verkligen uppskattar tystnaden. I nuläget vågar man knappt dra igång motorsågen när man skall kapa upp lite ved inför årets kalla period. Så denna sågen skulle vara perfekt och mina grannar skulle bli mycket nöjda att slipa höra mig med den bensindrivna plus att det ju blir mycket miljövänligare sågande.
 
Svar: X
Har precis tagit motorsågs körkort så nu är det bara en såg som fattas så då skulle en batterimotorsåg vara perfekt att ha på stugan för lite röjning.
 
Svar x.
Jag ska börja kapa ner ett antal granar och tallar inför en garagebyggnad
Då det är trångt mellan alla byggnader även hos grannarna så måste jag kapa träden från toppen och nedåt.
Vore utmärkt med en batterisåg för att slippa klättra 16 meter upp med min tunga jonsered från 80-talet med trasig slirbroms.
 
Svar: x

Håller på att bygga hus med rätt stadig trästomme och denna såg skulle vara perfekt när det skall kapa ur och spåras i väggarna.

Med bygget följer även att riva en stuga. Så det saknas inte arbete för den.

En motorsåg som är liten, smidig och går att köra inomhus utan att bli grön i ansiktet av avgaser måste vara den ultimata byggsågen!
 
svar: X. QuickStop Super

Med en sån här såg kanske jag slipper arga blickar från grannar och sambo när arbetslusten faller på sent på dygnet i det nyinköpta huset!
 
Svar: X - QuickStop Super

Äntligen finns möjligheten med en smidig motorsåg till våran trädgård!
Min sambo och jag har flertalet stora äppelträd som behöver ansas från grenar var och vartannat år som nu för tillfället görs med handsåg. Varav ett ska fällas nästa år och då hade det varit extra bra med denna miljövänliga motorsåg!
 
Svar: X - QuickStop Super

Jag hade sönder Pappas motorsåg när jag fällde en stor lönn på tomten, Jag vill ge den i present till Pappa så han slipper slabba med tvåtaktsbensin och en trögstartad motorsåg för att såga lite kvistar och ved.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Cheesen
Rätt svar. X, quickstop super.

Eftersom min 30år gamla Huskvarna börjar kännas omodern så hade det vart spännande att få testa morgondagens teknik. I vårt hem skulle batterisågn både få arbeta med ved och lätt fällning. Träden på vår hustomt har visserligen reducerats till antalet 1. Men vid fritidshuset så har vi flera hektar med björk som behöver fällas, kapas och klyva till ved.
Kan även tänka mig att den kommer till användning när det blir dags att timmra upp en ny bagarstuga vid nyss nämnda fritidshus.
 
X. QuickStop Super
Det enda sanna vårtecknet är veden på vedbacken. Jag skulle vilja ha sågen för att hjälpa pappa med veden till de tre husen han eldar i. Det skulle vara perfekt med en lätt såg då jag blivit klen av studier och kontorsarbete.
 
X - quickstop super

Behöver den som miljövänlig rekvisita i uppföljaren till
Filmomslag för "Motorsågsmassakern" jubileumsutgåva med en blodig motorsåg bild. :p
 
Rätt svar är X = QuickStop Super

Vår tomt består till stor del av en brant backe med mycket sly och mindre träd som i sommar ska rensas. Backen är alltså så brant att den inte går att gå normalt i utan man måste snarare klättra i vissa partier. Av den anledningen vore det otroligt fint med just den säkerheten som QuickStop Super ger!
 
Svar: x
Utan fossila inslag avverkas skogen min med Stihl
 
Rätt svar X

Har precis flyttat till hus och behöver verktyg till trädgården. Där skulle denna såg behövas då vi ska ta ner två träd och såga ner vår häck, som växt för vilt. Då är det bra med batteridrift, för att inte störa våra grannar och miljön för våra barn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.