Som rubriken lyder, är det någon som har erfarenhet av persiennbutikens produkter?

Är ute efter plissegardiner samt lamellgardiner och dom har ett väldigt bra utbud och priser. Men hur är deras kvalitet på produkterna, någon som vet?
 
M
Har köpt två persienner där, inga problem de funkar utmärkt. Något lång lev tid då de ju skall tillverkas efter mått men jämfört med att stå och klippa ner standardpersienner så de passar så finns inget att tveka på.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Låter ju bra det iaf. Någon mer som har erfarenhet utav dom? Gärna som köpt plissegardiner eller lamellgardiner?

Har mailat lite fram och tillbaka med dom, och uppfattar dom tyvärr lite dryga och dom svarar på ungefär hälften av dom frågor jag ställer. Det är något av det värsta jag vet, när man ska vara tvungen att ställa samma frågor om och om igen för att få svar på dom....

Men, det är produkterna som är viktigast i slutändan dock.
 
Har också köpt vanliga mellanliggande persienner där utan problem. Inget att anmärka på kvaliteten.
Leveranstiden var något lång som mnils skrev men stämde mot vad dom lovade.
 
Ytterligare ett tips:
Tidigare handlat lamellgardiner vid två tillfällen från Rollodin.se och måste säga att jag är supernöjd både med kvalitet och leverans till dörren - Även Bror beställde hem till nya huset och Mamma till en inglasad utbyggnad. Helt klart värt att undersöka för din del...
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Kikade precis in där nu och det såg vettigt ut. Dock så är deras priser i princip densamma som på tex Persiennbutiken.se, kanske något dyrare. Men med den stora skillnaden att jag måste klippa till mina lameller på höjden själv. Persiennbutiken måttanpassar och gör allt detta åt dig.

Inbillar mig att det tar en del tid att få höjden på 50 lameller helt perfekta om jag skall klippa till dessa själv. Men det vet nog du mer om som redan testat själv? :)
 
Klippa längden var inte det stora kruxet egentligen då man som rullar dem runt en pinne och skjuter på ändstoppet - Så länge man klipper dem lite för långa helt enkelt. Själv satte jag upp en liten klippstation med en markering på en skärbräda och kapade alla lika långa efter att ha verifierat en till optimal längd.
Är det typ samma priser så är det inte så mycket att fundera på, ta den som verkar vettigast.
Glöm inte av att jämföra frakten dessutom.

Lycka till!
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Ni som köpt lamellgardiner, vad har ni valt för tyg och färg? Hur upplever ni att det skärmar av för solen och värmen?

Funderar på om vi ska köpa sådana som är "värme skärmade", men det beror lite på hur mycket vanliga lameller avskärmar värmen för utbudet blir betydligt sämre om jag låser mig.
 
Båda gånger jag handlade var det till sovrummet så valet föll naturligt på mörkläggande för min del...
 
Ok, så du har lameller för att mörklägga i sovrummet? Hur funkar det? Mörklägger det tillräckligt?

Vi har också ett större fönsterparti i vårt sovrum som vi funderar på att mörklägga med lameller, jag vet ju att det kommer strila in solljus mellan lamellerna och på sidorna/golvet men det borde inte vara någon fara. Jag gillar inte när det blir HELT kolsvart i sovrummet för jag vill kunna se lite solljus när man vaknar på morgonen.
 
Köpt fyra måttanpassade persienner av dom och allt fungerade klockrent för mig.
 
crazytok skrev:
Ok, så du har lameller för att mörklägga i sovrummet? Hur funkar det? Mörklägger det tillräckligt?

Vi har också ett större fönsterparti i vårt sovrum som vi funderar på att mörklägga med lameller, jag vet ju att det kommer strila in solljus mellan lamellerna och på sidorna/golvet men det borde inte vara någon fara. Jag gillar inte när det blir HELT kolsvart i sovrummet för jag vill kunna se lite solljus när man vaknar på morgonen.
Mörklägger över förväntan, lamellerna ligger omlott en del och visst märker man att det blir en strimma ljus på sina ställen men ändå riktigt bra. Hade bara ett stort fönster men valde ändå lameller över hela väggen och det bidrar verkligen till att mörklägga mer.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.