Svar: X 3,2m2
Grabbarna har nu hamrat och vandaliserat tillräckligt på vår inredning hemma! Lekstugan vore ett toppenprojekt med dem nu till våren när det även vankas lite föräldraledighet :)
 
Svar: 3,2 kvm
Här finns två små damer som avundsjukt följer mammas varje steg i hennes växthus. Ett eget hus skulle skänka enorm glädje till tjejerna och arbetsro till deras mamma som dessutom får njuta av mängder med kafferep ihop med barnen i lekstugan
 
Svar: 3.2 m2.
Motivering: Som ett gemensamt byggprojekt för far och sönerna, 4 och 2 år gamla.
Nu ska äntligen barnen lära pappa hur man bygger saker utan att göra det med tummen mitt i handen. Han är helt hopplös! 😉
 
Svar: X 3,2 m2

Detta skulle vara den ultimata övertalningar tiden för att äntligen få fälla de två stora granarna som jag avskytt ända sedan vi flyttade in. Hjälp mig att få använda motorsågen!
 
Svaret är X: 3,2 kvadratmeter.

Min sjuåring längtar efter ett eget hus där han kan snickra och förvara sina skatter han hittar i skogen,
 
Svaret är: X. 3,2 kvadratmeter

Motivering: Detta skulle bli perfekt tillhåll för barnen på gatan under sommarmånaderna. Det är många barn , däribland mina döttrar (3 och 7 år) som leker ihop hela sommarn.
Det skulle vara perfekt att ha en stuga där mina döttrar kan bjuda sina sommarvänner på saft och bullar (som pappa bakar så klart :) ).
 
Rätt svar är: X 3,2m2

Vi väntar på tillträde till vårat första hus och det vore väldigt roligt att kunna överraska våran lilla tjej med en alldeles egen lekstuga!
 
Svar:
3,2 kvm.

Motivering:
En lekstuga är verkligen en leksak om heter duga!
Att snickra själv finns inte tid för tyvärr, enligt min fruga.
Barnen skulle älska den länge, det skulle inte bara vara en fluga.
Jag vill gärna vinna den, så jag ber er; låt mig vinna - om jag får truga.
 
Rätt svar på frågan är 3,2 kvadratmeter.


Motivering? Hur skall jag lägga upp det här nu då. Skall jag skriva något klämkäckt? Något hurtigt och glatt? Eller skall jag vara brutalt ärlig och berätta hur äldsta dottern velat ha en lekstuga i två år nu, och att pappa aldrig haft tid eller pengar över att bygga en?
Jag vet inte. Kanske borde jag rimma. Skriva en limerick, baka in min motivering i ett Norge-skämt eller något annat nesligt. Eller måla något, göra något kul för att illustrera hur denna lekstuga hade förgyllt mitt liv.

Nej, snarare barnens liv. Det är ju där fokus bör ligga för att en sådan här grej skall bli bra. Och ja, barnens liv hade faktiskt blivit lite roligare av en lekstuga. När vi i december tvingades gräva upp gräsmattan för att ersatta vår totalt täta markbädd lämnades bara en lerig åker kvar på den tidigare fina gräsmattan. Lek och spring kommer under våren att bli begränsad. Lekstugan vore det perfekta komplementet till den lilla gungställningen, en tillflyktsort utomhus som inte kräver alldeles för mycket plats. Barnen hade blivit förtjusta, överlyckliga och lyriska. Allt på samma gång!

Jag vinner aldrig någonting. Eller jo, 1999 vann jag faktiskt en ficklampa. Oddsen är usla, men hoppet är högt. Nu håller jag bara tummarna för att det är min tur denna gången... :)
 
Svar: 3,2 kvm

Jag och min man har köpt ett hus med stor tomt som vi håller på att planera. Just nu består tomten främst av igenvuxna rabatter och en stor gräsyta. Vårt mål är att skapa olika rum på tomten. Med en bebis på väg vore det roligt att skapa en lekplats med denna fantastiska lekstuga i centrum!
 
Svar 3,2 m2

Motivering : den förra vi hade förstördes förra året i en storm och den har inte ersatts. Nu kanske? ;)
 
Svaret är X - 3,2 m2

Har ingen lekstuga och barnen skulle vilje älska att ha en lekstuga i trädgården.
 
Svar 3,2 m2

Mina barnbarn skulle kunna få ett eget krypin att leka i när dom hälsar på !
 
Med all denna otur ska ni självklart ha lite tur någon gång också Shapic. Stort grattis säger vi denna veckan till, framför allt, din son som förhoppningsvis kommer att bli lite gladare över flytten.

Till er andra som tävlat: det var som vanligt många bra motiveringar och många barn och vuxna som visade sig vara sugna på en lekstuga. Vi ska försöka se om vi kan få in en ny lekstuga i en tävling längre fram.

shapic skrev:
Vi byggde hus i en grannkommun i och flyttade med vår 3-åriga son (snart fyra!) in i huset i september i fjol. För sonen blev det överlag lite för mycket på en gång med ny stad, nytt hus, nytt område, ny förskola, inga kompisar och massor av nya rutiner. Från dag ett har vår treåring varit ledsen och generellt nedstämd och velat flytta tillbaka och komma tillbaka till gamla förskolan osv. Hade det inte varit att vi från inflytt och fram till i början av mars också levt i ett byggkaos innefattande konkursbolag, skador, fuskbyggen och nu senast en stor vattenskada, så hade nog vår son förmodligen hunnit landa i den nya tillvaron lite mjukare och lugnare.

En positiv sak med att ha behövt ha en mängd olika hantverkare i hushållet dagligen det senaste halvåret är att vår son han funnit ett stort intresse: snickeri och byggnation. Att nu i början av maj kunna ge honom detta lilla hus i födelsedagspresent och tillsammans bygga "ett hus" skulle vara väldigt upplyftande för honom.
 
  • Gilla
Scabbers Wes och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.