Någon som vet var man kan hitta charmiga och lite annorlunda lekstugor? :D
 
Tack Immobil! :D Lustigt nog var det just den jag själv hade hittat som jag verkligen gillade!! ;D ;D

Men fler måste finnas!
 
Hus & Hem tog fram en friggebodsmodell som dom kallade "Lövkojan" för några år sedan. Kanske mera åt lusthushållet, men varför inte bygga något som går att använda som exempelvis gäststuga när barnen tröttnat.
 
Ring David Beckham.

Han har väl precis byggt en kul lekstuga?

;)
 
Nej, ingen friggebod.. Det ska vara ett minihus.
Vad man gör med lekstugan sen får bli ett senare problem. Min morfar byggde en jättefin lekstuga till min mamma som senare flyttades till mig och vår trädgård.
Gissa om man önskar att man hade haft den nu, till tredje generation...
 
OLHA skrev:
Ring David Beckham.

Han har väl precis byggt en kul lekstuga?

;)
Nej, ett radhus för 1,3 milj! ;)


 
Exakt!

Det är väl barnen värda? ;)
 
Det är just det de är..
 
Hur gick det med lekstugeplanerna? Jag måste bygga en lekstuga till sommaren för det har frugan redan lovat barnen..... Men jag tycker att de vanliga lekstugorna är sååå tråkiga. Jag hittade detta på nätet

http://www.backyardamerica.com/Playhouses.htm

Här snackar vi LEKSTUGA
 
Tidningen "Gör så Här" eller som den nu heter "Gör-det-Själv" hade för något år sedan ritningar på en rolig lekstuga som inbjuder till mycket lek och aktiviteter. Kolla på deras hemsida så kan du se bilder. Lycka till.
 
Jag gillade Patricia Villan men tycker att det är väl dyrt för drygt 3,5m2. Man får bygga 10m2 utan bygglov, eller hur?

Jag skissade på ett eget förslag som jag bifogar här.

/Funkis
 
  • lekstuga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men en friggebod får väl högst vara 3m hög (räknat till nock) blir inte din fina lekstuga lite väl hög så att man måste ha bygglov?
 
Anders1010 skrev:
Men en friggebod får väl högst vara 3m hög (räknat till nock) blir inte din fina lekstuga lite väl hög så att man måste ha bygglov?
Jepps.. 3 meter till nock är vad som gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.