Svar: X 3,2m2

Jag har länge letat efter en lekstuga på blocket, i fyndaavdelningar osv.. men antingen är dom för dyra eller så är dom för dåliga. En kompis har en lekstuga som vi skulle få nu till våren, taket blåste dock av i en höststorm och den har blivit förstörd i vinter så jag får nog hjälpa honom att köra den till tippen istället.
Alternativet är att bygga i lösvirke, det hade dock antagligen tagit en stor del av semestern...

Att vinna en lekstuga hade löst mina problem och vi hade istället kunnat lägga vår tid/pengar på att måla den!
 
Svar: 3,2 m²

Vi har tre barn som är i stort behov av ny utemiljö sedan vi flyttade tillbaka till Skåne. Tyvärr har fokus hittils legat på oförutsedda tråkiga saker hemma som nytt enskilt avlopp, rent dricksvatten och ventilation. Inget av detta har bringat extra lycka till barnen, eller till oss vuxna heller för den delen... ;)

Hoppas nu att denna säsong skulle kunna gå till barnen och en lekstuga hade verkligen varit uppskattat!
 
Svar: X. 3,2 kvadratmeter

Vi har dränerat och grävt efter bergvärme för snart två år sedan. Tomten ser fortfarande ut som sk-t. Lera överallt. Förre ägaren tog bort träd och buskar så det är bara platt leråker. Men i år ska vi fixa i ordning är det tänkt. Eller i alla fall börja, pengar, tid och ork är det inte jättegott om, det har varit en hel del annat att göra de här två åren.

Det vore himla kul för barnen om de fick en lekstuga, de är grymt avundsjuka på kusinen i Norrköping som har en alldeles egen sådan.
 
Svar x

Liten och fin stuga.
Så den passar våran familj som har en liten och fin dotter.
 
Rätt svar är X. 3,2 kvadratmeter
Vår sexårige kille och två treåriga tjejer skulle älska att få en lekstuga! Det byggs kojor inomhus varje dag, men utomhus har vi inte fått till något stabilt krypin. Formatet på den här verkar dessutom bra – tillräckligt stor för barnen och några kompisar, samtidigt som den inte tar upp för mycket av tomten. tyvärr ligger en egen investering i lekstuga en bit bort då ommålning, takfix etc. kommer att äta en hel del pengar. Men vi hoppas på turen :)
 
GustavN
Svaret är X 3,2 kvadratmeter

Under en 2,5 år tid med renoveringar i former där våran 3åring inte kunnat vara med. (Hon är alltid ivrig att få vara med) så vore detta ett projekt som hon och kanske lillasyster 1,5 kan vara med på. Hon har pratat om en egen lekstuga sedan hon kunde börja prata & springer över till grannfruns gamla lekstuga som är ca.45-50 år gammal hela tiden.
Hon pratar om detta hela tiden och ekonomiskt är de inte helt enkelt med en kommunlön och en föräldraledig industriare.
Så en lekstuga till våren/sommar vore de absolut bästa för hela familjen.
Döttrarna blir glada, delaktiga i projektet, mamman i hushållet mindre orolig när de springs över tomtgränsen till grannfruns lekstuga. + Pappa får vara byggherre ;) haha.
 
D09
Svar: x

Ifall grabben känner sig mogen att flytta hemifrån ;)
 
Svaret är 3,2 kvadratmeter.

Motivering: Jag har tre barn, och mellansonen som är 5 år har velat ha (och jag har lovat) en lekstuga i två år nu, men jag är rädd att jag inte kommer ha tiden eller pengarna att fixa det innan han blir så stor att han inte längre är intresserad av sånt.
 
Svar X 3,2m2

Barnbarnen William och Wilma skulle hjälteförklara sin morfar om de "hittade" en så fin lekstuga på tomten och förhoppningsvis då även vilja komma på besök ännu oftare!
 
Svar: 3.2kvm

Tycker synd om barnen som saknar sin lekstuga vi hade vid vårt förra hus innan vi flyttade.
De pratar jämt om hur de saknar den och jag har tyvärr inte haft tid och ork att bygga en ny lekstuga till dem.
 
Svar X !
Mina flickor DRÖMMER om en lekstuga!
Vi bor i vårat "ny"köpta hus sedan Juli-15.
Det enda som saknas, enligt flickorna (4 och 6 år) är en lekstuga.
Barnens motivering är: (jag citerar)
"Om vi hade haft en lekstuga, så hade du inte behövt skälla på oss när vi bråkar om gungan och undra vart vi springer iväg mamma."
*En mamma som håller tummarna lite hårdare än andra*
 
3,2 m2
Skulle vara en fantastisk överraskning om det stod en lekstuga i trädgården, när barnbarn hälsar på i sommar.
 
Jag vill glädja barnbarnen med att vi tillsammans bygger lekstugan, hemma på deras tomt. Vad kul Vi ska ha tillsammans.
 
Svar: X 3,2 kvadratmeter (Terassen är 1,2m2 och stugan 3.2m2).

Lång historia så kort som möjligt:

Vi byggde hus i en grannkommun i och flyttade med vår 3-åriga son (snart fyra!) in i huset i september i fjol. För sonen blev det överlag lite för mycket på en gång med ny stad, nytt hus, nytt område, ny förskola, inga kompisar och massor av nya rutiner. Från dag ett har vår treåring varit ledsen och generellt nedstämd och velat flytta tillbaka och komma tillbaka till gamla förskolan osv. Hade det inte varit att vi från inflytt och fram till i början av mars också levt i ett byggkaos innefattande konkursbolag, skador, fuskbyggen och nu senast en stor vattenskada, så hade nog vår son förmodligen hunnit landa i den nya tillvaron lite mjukare och lugnare.

En positiv sak med att ha behövt ha en mängd olika hantverkare i hushållet dagligen det senaste halvåret är att vår son han funnit ett stort intresse: snickeri och byggnation. Att nu i början av maj kunna ge honom detta lilla hus i födelsedagspresent och tillsammans bygga "ett hus" skulle vara väldigt upplyftande för honom.
 
Svar x
Vår minsta dotter har nyligen blivit friskförklarad efter 2,5års utredningar tester operationer och hundratals läkarbesök.
Hon har nu i början av mars fyllt 5år och efter att ha missat så mycket på förskola och allt annat med kompisar så tar hon igen detta med råge nu . Nu fick hon det hon önskade mest av allt i födelsedagspresent ( hubbabubba med jordgubbssmak) men inte långt efter på önskelistan var en lekstuga som hon kan leka med sina kompisar i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.