På onsdag kommer OCAB och sanerar bort svartlimmet på mitt garagegolv, därefter kommer jag ha en bar betongplatta att lägga ytskikt på (man kanske skulle ta linoleum med svartlim igen (y)).

Tanken är att kladda på en epoxifärg, men Hagmans EP-V är ju inte så billig (2300kr/10l) och jag räknar med att behöva 20l (två strykningar på 45kvm + socklar (kan väl bli en 5-10kvm till)).

Efter att ha blivit tipsad om att kika på ebay så har jag sett att det finns säljare i tyskland som tar det lite mer nimma priset 920kr/10l inkl frakt.

Någon som har provat att beställa golvfärg via ebay?
Hur har det funkat?
 
Ingen? Då får jag väl vara först ut =)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Jag följer tråden för att jag har samma fråga. Gäller färg i största allmänhet.
Känns som att det är alldeles för stora marginaler för färghandeln i Sverige.
 
Är väldigt intresserad även jag. Om du beställer kan du väl vara vänlig att återrapportera till oss andra ;-)
 
Det är klart jag återrapporterar =)
 
Målade garagegolvet med med Biltemas epoxifärg 2-komp. För 2-3år sedan och är toknöjd än så länge. Köpte 5st hinkar à 549kr för ca 48kvm (hade räckt med 4 hinkar).

Så värt att importera, knappt. :)
 
kolla vad du får för pris på typ fresks... 50% på färg är nog inte omöjligt...
 
Swebreeze: I så fall är det ju halva priset från tyskland ;) Skulle anta att de täcker ungefär lika bra.
 
Men Biltemas hinkar ger nog bara ca 3,5 liter färdigblandad färg så det blir inte billigare.
 
13th Marine skrev:
Swebreeze: I så fall är det ju halva priset från tyskland ;) Skulle anta att de täcker ungefär lika bra.
Absolut! Men du hade räknat på 20L och det jag köpte var 18L (3,6L * 5) som räckte för ett lite större garage. Men inte alls omöjligt att fyllnadsgraden är lika eller tom bättre än biltema. Det vet man inte förrän man prövat.

Ville helt enkelt ge dig tips om att det inte behöver kosta skjortan att måla med färg som köpt i Sverige och som uppenbarligen fungerar väl.

Återkom gärna med resultatet! Sedan så uppskattas det alltid med länkar! ;)
 
Velpelle som jag är så har jag inte hunnit beställa, tyvärr hade jag hoppats på att måla i helgen, så jag är rädd för att jag inte hinner få om jag beställer från tyskland. Dessutom så är det oklart om den färgen är diffusionsöppen, vilket jag har fått för mig att den ska vara.

Har även räknat lite mer på det, och hoppas på att komma undan med 14l färg istället. Vilket gör inköp här något billigare. Aja, har ju gått om tid på mig att ändra mig igen =)

För länkarnas skull (borde jag ju kommit ihåg från början):
http://www.ebay.com/itm/Epoxy-floor...hash=item460dc6ef02:m:mqHPDbP5wrmE1MY5gMFUcAA
Samatec Samafloor BS98W

Bra söktermer:
Epoxi Floor Coating
Epoxi Floor Paint
Att byta ut "Floor" mot "Garage" ger mer träffar i USA.
 
Bara en liten undran, är golvet slätt och slipat, ju slätare desto bättre håller färgen.

Protte
 
Golvet slipas när det saneras, betalar någon tusenlapp extra för att de ska köra med en större maskin just för att det bara ska vara att måla golvet efteråt (har någon enstaka gop som jag kommer behöva spackla först.)
 
NM epoxi har jag använt ganska mycket vid limning och arbeten med båtar, kan deras golvfärg vara något kanske?
Har dock inte kollat hur dom står sig prismässigt.
 
Som ett bra alternativ till handlare i Sverige som har bra produkter när det gäller epoxi är ju Nils Malmgren AB. Visserligen är det mycket båtepoxi där men dom har en byggsida också.

Deras golvepoxi är bra, här är ett exempel. Men kolla deras hemsida för den ger otroligt mycket information om det mesta rörande epoxi.

https://epoxibutiken.se/produkt/nm-golv-50-super-box/

Jag har själv använt deras produkter men senast tog jag den lätta varianten och körde 5 min bort och köpte Biltemas epoxi till ett mindre rum i källaren och den var bra och sitter ännu och verkar inte ta skada av leriga skor med mycket sten under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.