Hej!

I vår hall har vi klickergolv som har spruckit i fogarna. Det är även ett par plattor som är lösa. Vad har dom gjort för fel när dom la golvet? (Förre ägaren la golvet) Det har varit sprucket hel tiden så vi visste om det när vi köpte huset.

Går det att bara foga om eller måste man göra om från början?

Huset står på platta på mark. Vet inte hur det ser ut under klickern.

Tacksam för svar

Hälsningar Daniel
 
låter som om man slarvat med täckningsgraden fix på klinker..på stora klinkerplattor skall man kamma ut med djup kam och eller dubbelkamma alltså både fix på klinker och betongplatta..annars får man problem som i ditt fall
 
Ok,
Hur gör jag för att fixa problemet?

Det är elvärmeslingor under så jag vill helst inte bryta upp hela golvet och lägga om plattorna.

Kan det gå att göra om fogarna med en något mjukare fogmassa?

/Daniel
 
efter er beskrivning så utgår jag ifrån att klinkersen ligger direkt mot betong/flytspackel dvs stumt underlag..isådana fall kan vi utesluta svikt i golv vilket annars kan åstadkomma samma resultat..

hade jag varit er så hade jag först provat att renskrapa efter de lösa plattorna ..

sedan kammar du ut ny flexibel fix med den storlek på fixkam som storleken på plattan kräver ..trycker dit dem och fogar om de områdena som blivit spruckna..

detta är nog värt att prova innan du börjar riva för mycket i det..kan bli dyrt annars

golv har en speciell fog för golv som är tåligare än den för vägg..(så du får rätt fog)

tag med en bit fog till butiken så du får rätt färgnyans såvida förra ägaren inte vet..

det finns en uppsjö av fabrikat och färgnyanser.
 
Tack så mycket!
Ska ta tag i detta men det dröjer nog till efter jul.

/Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.