Var köper man vanliga standard 3-glasfönster billigast?
Kan plast vara något att satsa på?
Undrar också om någon har någon uppfattning om att köpa fönster utomlands. Billigt?
 
Någon som har köpt fönster/dörrar från Fönsterfabriken ? Nöjda/missnöjda ?? Väldigt bra priser iaf.
 
Japp, har köpt fönster & dörrar därifrån. Fönstren, i allmogestil, kom i själva verket från en stor småländsk tillverkare ;D
Entredörren kom ifrån ett annat känt märke.

Lika hög kvalite på Fönsterfabrikens grejer som nån annans.
 
Allmoge-stil ? Du menar att de är lite "profilerade" i kanterna ? Vet du om de finns att beskåda någonstans ? De verkar inte ha några återförsäljare ...?
 
Hänger på i denna tråd! Aluminiumfönster med blå ramar, någon som vet vad det kostar/vart det finns att få tag på?
 
Sophia skrev:
Hänger på i denna tråd! Aluminiumfönster med blå ramar, någon som vet vad det kostar/vart det finns att få tag på?
Hej prova att gå in på elitfonster.se där hittae jag denna text:

"Elitfönster levereras obehandlat, laserat eller täckmålat vitt som standard.
Du kan som tillval få ditt fönster fabriksmålat i vilken kulör du önskar ur NCS-skalan."
 
L-H skrev:
Fönstren, i allmogestil, kom i själva verket från en stor småländsk tillverkare ;D
Entredörren kom ifrån ett annat känt märke.
Vilka var tillverkarna? ???
 
Fönstren = Elitfönster
Vill man se hur de ser ut kan man ta en titt på Elitfönsters serie Tradition.
Exakt likadana, fast Fönsterfabriken säljer sina fönster med superenergiglas som standard.

Dörren = Allmogefönster

Kan tillägga att altandörren kommer ifrån Elit också.
 
Bob_the_builder
Hmm, såvitt jag vet säljer Fönsterfabriken bara Allmogefönster. Är du säker på att det är Elit? Det är ju till och med Allmogefönsters produktkoder som återfinns på Fönsterfabrikens hemsida.
 
Bob_the_builder skrev:
Hmm, såvitt jag vet säljer Fönsterfabriken bara Allmogefönster. Är du säker på att det är Elit? Det är ju till och med Allmogefönsters produktkoder som återfinns på Fönsterfabrikens hemsida.
Märkligt? ???
 
Säker?  ;D
Ja väldigt säker, och det tack vare att jag har fönstren hemma och när Schenker skulle leverera dem ringde chaffisen och talade om att han stod nere hos Elit och lastade dem.

Fönsterfabriken säljer Allmogefönster, alldeles riktigt.
Alla fraktsedlarna jag fick är märkta med Allmogefönster, men telefon- och faxnumren på dem går till Elit.

Så vem tror du tillverkar Allmogefönsters fönster?
 
Jo som sagt, de säljer Allmogefönster, jag har t o m en Allmogefönsterkatalog hemma där Fönsterfabriken helt enkelt har klistrat på sina egna dekaler över Allmogefönsters logga.

Vem som gör entredörren kan jag däremot inte svara på. Den kom inte tillsammans med fönstren utan levererades ifrån Allmogefönster i Edsbyn.

Men nog lär det samköras en del även inom fönstertillverkning, precis som med kökstillverkning 8)

Jag är i alla fall också väldigt nöjd med både fönster och dörrar. Att de dessutom levererades 2 veckor före utsatt tid gör inte saken sämre.
 
Jag kommer att köpa fönster från WM-fönster.

Det är en kille i stockholm som är generalagent för ett tyskt märke som heter WIRUS.

Helt suvuräna fönster i plast med ett energivärde på 1.1
och dessutom underhållsfritt typ hur länge som hälst.
Aldrig mera skrapa fönster he he

Man bygger ju flygplan i plast så varför inte fönster

Och dessutom är han en av de billigare tillverkana jag hittat.

Har jämfört med sådär 10-15 st "hästjobb"

/T
 
Det ät blir lätt att att skriva men svårare att genomföra eftersom det kan kosta några slantar extra:

'Hittade en tysk firma som ..... jag köpte av '

Visst nu är vi i EU. Leve frimarknaden. Och visste kvalitetsstämpeln lever kvar i Tyskland. Och stora serier kan de nå - lågt styckpris trots energikrävande transprter.

Men om vi alla tänker : ' Köp utlänskt bara de blir lägre inköpspris' vad blir det då av vår realinkomst, våra skatter och vår pension?

Nej, fy, nu avviker jag från ämnet. Men för egen del startar just nu min pension. Jag har kanske mitt på det torra. Men hur går det för barnen? Ack ljuva 50-tal. Då var framtiden säker. Det gällde bara att sköta sig någorlunda. Den stora faran var ryssarna .. Sen kom 60-talet och Palmes och Strängs enorma uttag av marginalskatter som förstörde (skatte)moralen, jämställdheten, på sikt tilltron till politilerna, ökade anspråken och på sikt förstörde tryggheten i arbetslivet.
Men nu var det inte detsom tråden handlar om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.