Hjälp!

Har gjort rent alla rör och slangar, flottören slår till och från ändå. Vatten svämmar över vid flottörhuset. Verkar inte som att maskinen hinner svälja allt vatten som kommer från vattenpaketet.

Någon som tror sig veta vad som kan vara fel. Vill inte köpa ny maskin nu då vi är på gång att bygga nytt kök om ca 1 år

Mvh//Kim
 
Ta en bild på givarhuset och lägg upp här
 
torbeno skrev:
Ta en bild på givarhuset och lägg upp här
Hoppas denna funkar!
Inre mekanismen med rör och kablar i ett genomskuren hushållsapparat, förmodligen en diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
har du fibblat med aquastopen dvs inloppsventilen så att flödet blivit för stort? det skall ju sitta restriktorer i inloppet på slangen.
annars ser det ju rent o fint ut i ventilhus mm
 
Nej, har inte gjort något mer än rent i slangar mm. Maskinen började helt plötsligt att slå ifrån, tömde sig på vatten och sedan gick bara pumpen hela tiden. Något konstigt har uppenbarligen hänt. Funderar på om det kan ha något med kretskort (programvara) att göra.
 
A
Slangen in i sumpen är väl ren men hur är sumpen?
 
Sumpen? Vart sitter den? Jag är inne på ett område jag är mindre bra på😁
 
A
den biten som slangen mynnar i kallas även brunn
inuti maskinen är det där silen sitter fast
 
Okej, nej allt är rengjort. Blir nog till att köpa ny ändå. Tack för att du försökte hjälpa mig, electroluxaren
 
En liten detalj som du fått fel, den understa mikrobrytare sitter fel.
Skall vara som på bilden nedan
Närbild på felinstallerad mikrobrytare i maskin med synliga ledningar och plastkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan förklara att det svämmar över men det borde inte slå i rören.
 
Tack! men det är inte det som är felet heller. Det rinner över i flottörhuset (ventilhuset) som att det kommer för mycket vatten ifrån vattenpaketet.
 
A
Paketet kostar ju inte så mycket prova att
Byta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.