Nej vad tråkigt. Men ändå, lätt hänt.

I mina ögon är det ett komplicerat bygge du gett dig in på och även om du gjort det hela med bravur hittills är det såklart lätt att köra i diket. Jättetrist när det händer och det händer mig hela tiden känns det som.

Om du inte vill följa Prottes förslag — finns det möjlighet att göra om böjningsprocessen med så mycket som du behöver för att få en ny lådfront? Du har ju lagt mycket arbete hittills så lite till för att gå i mål kanske funkar?

//Ronnie
 
S
Det blir att jag följer Prottes förslag, sitter och funderar om man skulle skarva på ett annat träslag för att påminna mig själv att mäta och tänka i framtiden:) nu har jag inget annat träslag men ska se om jag kan göra något med befintligt material.

@Pysslarn, för mig har det absolut varit ett komplicerat bygge, kanske lite väl som första bygge men väldigt lärorikt.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
S
Då är skarvningen gjord, tänkte dra två lager med Osmo, slipa emellan?

Skarvad böjd träpanel redo för behandling med Osmo-lasyr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt upp den bilden på suvaskyddet på sågen, så du tänker två gånger och kapar en gång.
Och jo, jag har kapat fel jag också.

Protte
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Då är denna resa klar:), spännande och väldigt lärorikt, vill tacka alla som hjälpt till med instruktioner och tips, tack!
Nästa äventyr blir inte lika komplicerad men väldigt mycket större och förhoppningsvis snyggt och effektfullt:)

Sängbordet på plats i lilltjejens rum.

Ett hemgjort sängbord i trä placerat på ett laminatgolv bredvid en säng med rosa vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Runt sängbord i ljust trä med böjda lådfronter öppna, i ett barnrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Macccan och 4 till
  • Laddar…
Och hur får man ut lådan?
Lönnfack?

Nej, nu vill vi se ett handtag i böjd plywood......

Protte
 
S
prototypen skrev:
Och hur får man ut lådan?
Lönnfack?

Nej, nu vill vi se ett handtag i böjd plywood......

Protte
Handtag har stötts och blötts med lilltjejen, som är väldigt bestämd, har visat ett antal men ingen duger. Så jag är rädd att det kommer att ta ett tag innan ett handtag/knopp sitter på plats:)
 
Kanske blir knopp med diamanter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.