Tja!

Vet inte om det finns någon sådan här tråd innan så jag startar en. Finns det så kan ju detta inlägg flyttas....
Tänkte att man om man vill skulle kunna dela med sig av - som rubriken säger - små plötsliga glädjeämnen som dyker upp i livet. Det kan vara att man lyckats jäkligt bra med något litet jobb man våndats över, att man äntligen hittat den perfekta fåtöljen eller att man är förbaskat nöjd över att äntligen kommit överens med sin bättre hälft om vilken tapet man ska ha i köket, inte vet jag!

I mitt fall hände det sig igår att jag packade upp en flyttkartong som stått i ett vindsförråd de senaste 6 åren, sedan jag flyttade ihop med min exsambo. I kartongen som var märkt "kök" låg ett helt gäng gamla hederliga glödlampor! :wow: Jag som är allergisk mot långa uppstartstider, lampor som inte tål att sitta ute i kyla och ogillar att de blivit så förbannat dyra, fick en varm och go glädjekänsla i kroppen en stund. :) Ett litet oväntat glädjeämne! :D

Förpackningar med olika traditionella glödlampor på en metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jag köpte på mig typ en halv flyttkartong med glödlampor när de hade utförsäljning inför säljstoppet. Jag har både förlagt kartongen och inte sett nåt ställe där det funkar dåligt med LED lampor... Men kanske utomhus inte kommer funka, jag monterade min första LED utomhus för nån månad sen, innan har det faktiskt bara varit gamla glödtrådslampor... Men letar jag ska jag nog hitta gamla lampor... :)
 
JohanLun skrev:
och inte sett nåt ställe där det funkar dåligt med LED lampor...
Du har inte så många dimmers gissar jag.
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Inte en enda inkopplad faktiskt... :) Nu går jag mot Z-wave, och har nån liggande, men jag tror de klarar de flesta LED åxå? Men åldern tar ut sin rätt, så i dämpad belysning ser jag inte, så vill ha "full krydda" hela tiden... ;) (fast SÅ gammal är jag faktiskt inte)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.