Då vi inte känner nån där vi bor (nyinflyttade) så ser jag inte hur det är möjligt.

Alla har inte såna kontakter att man kan kolla upp sådana saker :)
 
Hej, det blev inget fönsterbyte sen för oss iaf, vi funderade en runda till och kände att det kanske inte behövdes ändå. Det var till stor del ökad ventilation vi var ute efter i sovrummen (har inga ventiler där nu), var så våra funderingar började Vi valde att avvakta. Så kan tyvärr inte ge några svar.
Vi ska dock byta två altandörrar nu i vår och då följer ett fönster med då det sitter jämte ena dörren. Vi kommer välja Trarydfönster för det.
 
  • Gilla
fönsterpåven
  • Laddar…
Jag lovar dig, välj för allt i världen inte ALLWI fönster. De ligger någon tusenlapp under konkurrenterna men du får förmodligen bara problem med dem. De lockar alltid med att de just nu har 30% rabatt men det är bara strunt, de har alltid denna rabatt och rabatten är inte totalpriset utan ROT avdraget för den lilla del som är just installationskostnaden. Med andra ord, gå inte på säljarens löfte att du just idag får 30% rabatt, det är strutprat, och inget som syns i fakturan.

Jag skrev kontrakt i mars för att byta 4 vanliga fönster och en altandörr och i dagens datum (mitten september) är de fortfarande inte klara och vardagsrummet är en byggzon sedan 10 veckor och jag måste vänta ytterligare några veckor innan det är klart kanske i början av oktober.

Dessutom fönstren från ERA som Allwi säljer har väldigt mycket trä runt om fönstret jämfört med t.ex Morup fönster. Jag ville byta ut några gammla öppningsbara fönster till vridfönster men tappade ca 10 cm glasyta i bredden på det nya fönstret. Följden blir att fönstren ser väldigt smala ut. Hade jag vetat detta (och säljaren sade inget om detta) så hade jag instället valt fasta fönster för att få mer glasyta och mindre träkanter.

Till på råga på detta har Allwi redan skickat ut fakturan som ska vara betald inom 10 dagar trots att de inte är klara med uppdraget. De har inte ens meddelat när fönstren är klara.

Jag meddelade säljaren att jag ville ha rabatt på fakturan eftersom allt dragit ut på tiden men de vägrar utan säger att jag skulle få rabatt på nästa order ifall jag lägger en ny order hos dem.... Tror de verkligen att jag går till dem en gång till? Jag säger, undvik problem genom att inte köpa era fönster från Allwi.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.