Hej byggahusare!

Jag är intesserad av Eksjöhus Kvadraten och har sett att detta hus har diskuterats tidigare. Någon höll också på att bygga kvadraten. Nu hoppas jag på ännu mer information för att kunna göra en bättre bedömning.

Är det någon som har några som helst erfarenheter gällande detta hus, exempelvis standrad, planlösning, priser mm? Jag är tacksam för alla bidrag vad det än är.
 
Kvadraten ingår i Eksjöhus "enklare" serie av hus. Däremot går det att höja nivån till samma som deras övriga hussortiment så det är ganska intressant att veta vilken typ ni har fått pris på.
 
Tack för svaret Robban. Valde ni kvadraten eller? Är det någon annan som byggt kvadraten och som har någon att berätta.

Det är också, som Plato säger, intressant att få veta vad som ingår i eventuella priser...Vad får man för den varianten som är enklast..? Ingår då kakel/klinker golvvärme osv? Tacksam för alla fakta och synpunkter! Lill
 
Som jag har förstått så ingår inte tex golvvärme,kakel klinker,parkett. Det är även enklare vitvaror och jag tror att det är endast en rostfri diskbänk som standard. Jag vet inte om det är HTH kök som standard eller om man valt någon annan leverantör. Vad det gäller det övriga som tex dörrar och fönster vet jag inte hur dom löst det.
 
Tack Robban visst har det klarnat betydligt nu. Hoppas ni hittar en härlig tomt snart!! Vi har en liten men fin plätt som vi skall bygga på.

Isolering i mellanväggarna är väl ganksa självklart att välja till. de 45 000 du nämner borde väl täcka upp kakel/kliniker i bägge badrummen + tvättstuga tycker jag..Okej men nu vet jag betydligt mer iallafall. Någon mer som har något att säga om Kvadraten så är jag jättetacksam.
 
Oj nu kom jag på ännu en fråga till Robban. Takvinkeln hade 35 gr lutning på er offert. Skiljer det i priset mellan 27 och 35 grader tror du?
 
Vi har tyvärr restriktioner till vår tomt som säger att vi endast får bygga med 27 gr takvinkel. Ja egentligen får vi inte ens inreda vind men det går att kringgå som tur är. Annars hade vi självklart valt 35 gr.
 
Var har ni tänkt bygga någonstans Robban?
 
OK jag förstår. Norrköping är ju en fin stad.

Varför föll ni för kvadraten?
 
Hej !

Vi skrev på för ett kvadraten hus i Januari,byggplats blir i Växjö.
Hustypen och planlösningen passar oss och tomten bra.
Planlösningen är låst av hustillverkaren vissa ändringar går att göra tex flytta fönster mot pristillägg.
Vår sista offert är 1468000 då ingår kakel för 68000(75kvm) till två badrum hall,groventre ett garage på 35 kvm utbyggt g8, kök med slät boklucka innbyggnads ugn +häll.
Vi är inte färdiga med alla tillval än i måndags var vi i Jönköping och ritade köket och valde den nya ekluckan från hth ingen aning om pris tillägget än.Jag har för mig att i ett tidigare innlägg sett att 27 tak är 70000 billigare.

Mvh Mattias
 
Javisst är det en trevlig planlösning på kvadraten. Sen kanske inte huset är sååååå speciellt snyggt utanpå. Men priset verkar OK. Ändrar ni mycket på kökets plan-lösning? Och vad kostar garaget?
 
Jag tycker det är helt ok hus :D Alla kanske inte har obegränsat med pengar... och alla har ju olika smak.
Lill, vad bygger du själv för tjusigt hus? ;)
 
Alltså Jemy, jag bygger inget hus alls... :-/ än. Men jag tycker att kvadratens pris kanske passar min plånbok..Jag menar inte att det är direkt fult men det borde vara lite mer fönster på framsidan ( där det står en enebuske i Eksjöhus folder ser det lite tomt ut). Viktigast är ju inte utsidan utan insidan (gäller väl både folk o villa :))! Kvadraten har en bra planlösning!
 
Hej !

Garaget kostar 59000 i matrial +arbete och grund
isolerat ca 15000 till 35kvm.
Vi tycker inte heller att entresidan är vacker men vi tänkte avtala med snickaren om ett vinkel tak över entren titta i eksjös katalog första bilden på 1 1/5 plans
hus(om det inte blir för dyrt ).
Det går att lägga till fönster i storasovrummet eksjö
vill ha 8000 för att ändra i fasaden + kostnad för fönster. Det blir ont om plats för garderober med denna lösning.
Planlösningen i köket fick vi inte ändra så mycket men på vår skiss som vi gjorde i Jönköping har vi flyttat disk hon till hörnan i ett diagonal skåp ugn & mickro i högskåpet samt två 40 högaskafferi mellan kyl & ugn.

Mvh Mattias
 
Vi ville också få till en vinkel ovanför entrén men enligt våran försäljare var det inte möjligt, låter mycket konstigt... ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.