Har börjat bygga ett trädäck hos min mamma. Vi pratade om att sätta belysning i altanen. Men det jag undrar är hur man gör när en av dessa lampor går sönder? Finns de modeller där man kan köpa några extra lampor så de går att byta i framtiden? Eller hur går det till när man ska byta en lampa? Man vill ju inte riva upp hela altanen och dra fram nya !
 
Är det någon led-belysning du tänker montera är det sannolikt så att armaturen inte är gjord för att öppnas och byta enskilda dioder.
Mer kan jag inte säga utan att du beskriver/länkar till den belysning du tänkt montera.

Har själv köpt en drös med små LED-spottar från Kina där 1W-dioderna har gått sönder efter x antal månader. Där gick det med lite trixande att byta dioderna. Krävs lite lödarbete.
 
Beror väl säkert på vilken typ av lampor du köper. Jag kan byta i min altan och det är av denna typ ungefär och byts utan att man demonterar halva altan.
LED-lampa av typen som kan användas i en altan, med GU10-sockel och reflektor, utan behov av demontage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
de där ser ju ut som en GU10 sockel? Jättelampa?
 
3 cm är väl själva lampan.
 
hmm får nog åka till en butik och fråga hur de löst detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.