camaro1969 skrev:
du kommer aldrig göra något som dammar i garaget?
Jo de är klart. Ska ju renovera bilar så. Men har skaffat grova ventilationsrör och kraftiga fläktar som kommer blåsa ut eventuellt skit. Varför undrar du? Pga loftet?
 
shomakie skrev:
Jo de är klart. Ska ju renovera bilar så. Men har skaffat grova ventilationsrör och kraftiga fläktar som kommer blåsa ut eventuellt skit. Varför undrar du? Pga loftet?
ja precis, så snyggt loft så jag skulle inte kunna starta nån slipmaskin eller liknande nedanför... :)
 
camaro1969 skrev:
ja precis, så snyggt loft så jag skulle inte kunna starta nån slipmaskin eller liknande nedanför... :)
Haha tro mig de gjorde ont i mig i helgen när ja startade vinkelkapen för några plattjärn 😂
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Tanken är att montera ett ventilationsrör under balken i nocken och pluggar de längst ut och sen borrar ett antal hål så de som stiger upp letar sig in i dessa hål och sedan ut genom väggen till ett filter som jag byter.
 
hoppas det fungerar... annars får du glasa in loftet :)

men lite svårt att täcka trapphålet...
 
Det kommer inte att fungera. Räkna med att det blir rejält skitigt på loftet eller bygg en vägg och dörr.
 
Johannes Carlsson skrev:
Det kommer inte att fungera. Räkna med att det blir rejält skitigt på loftet eller bygg en vägg och dörr.
Har du vetenskapligt bevisat eller är det ett påstående?
 
Nej bara en gissning efter mina erfarenheter. Slipdamm är djävulens påfund och hamnar överallt. Visst lär det bli bättre med ett bra utsug men jag tror inte du kommer suga upp allt.
 
beredd att hålla med johannes, slipdamm är inte att leka med... lägger sig som en ond hinna överallt...
 
  • Gilla
Cash
  • Laddar…
Även jag är böjd att hålla med om att det är i princip omöjligt att slippa slipdamm på oönskade platser hur noga man än är med utsug. Men testa det du tänkt dig först såklart :).

Blir det ett problem så kan du ju glasa in öppningen och skapa ett lätt ventilerat övertryck på loftet så kommer inget damm upp genom trappan.
 
Jag kommer ju självklart ha dammsugare när jag slipar med maskin. Sen en avgasslang som jag kan använda när jag kör med kap. Allt går nog o lösa ✌ ska göra räcket av glas men inte hela vägen upp 😊
 
  • Gilla
spånhyvel och 1 till
  • Laddar…
Alltid när de gått en tid mellan att man fogat så är man alltid nervös och tycker de ser ut som skit. Men de löser sig alltid ändå 😀 Monterat min fräna inbyggda toarullshållare 😊

Nyinstallerad inbyggd toarullshållare i vit och svart kaklad badrumsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
La klinkern på toan idag. Hade gamla paket hemma o köpte ett nytt. Märkte efter andra raden att de skilde rejält på bränningarna. Fixade det så gott de gick.
Delvis lagd klinker i ett badrumsprojekt som visar olika nyanser på varje rad, verktyg och tiling tillbehör på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skar mig även rejält på en kapad panna..

Hand med blod från snittskada, resultatet av arbete med kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Jo, kapar man pannan så blöder det rätt ordentligt ;). Skämt å sido, sköt om såren nu så de inte blir infekterade.
 
  • Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jo, kapar man pannan så blöder det rätt ordentligt ;). Skämt å sido, sköt om såren nu så de inte blir infekterade.
Haha aaa. De värsta var attja borrade hål i plattan och den gick sönder och då blev ja så arg att ja kastade den i backen och då fick jag skadan...karma 😂
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.