F
kulle skrev:
En underbar såg för dom pengarna (y)
Japp. Det som är så tråkigt är att min helt utmärkta blå sticksåg från 1984 fortfarande är åt helvete för bra för att byta ut. Visst man behöver skruvmejsel för bladbyte men det kan jag leva med.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
snowjim skrev:
Jag köpte gersåg för några månader sedan och var inne på Metabo 216 just på grund av priset, läste på en hel del och tänkte att den skulle troligen räcka till för det jobb jag gör och behöver man kapa något tjockare kan man alltid vända på materialet. Skulle jag behöva för grövre material så får jag hoppas att det är under kortare period så jag kan hyra, det är ju generellt inte så dyrt.
Mitt tips är att åka ut o känna på dem, de skiljer sig ändå en hel del.
Tack för bra tips👍
Dem kommer att släppa en kampanj på metabo/bosch ger/kap me såg bord om typ en månad hos våran bolist. Dem skulle va snälla o lägga undan ett par så man får chansen o köpa på vår kampanjen.
De enda man vill att den ska kapa rakt o få fina gerningar för typ foder. Sen är de ju så att man får ju det man betalar.
 
swirve skrev:
Ska du bygga lite större grejer som garage och altan hade jag kikat på Metabo 254. Jag har 216 och den är nog lite i klenaste laget för det. Annars en hygglig såg för priset, men inget under av exakthet.
Fö köpte jag en pts 10 på bauhaus i veckan, men har inte hunnit testa.
Men de klarar väl av att gera foder så det ser vettig ut utan 2-3mm glipa?
 
Ja det är inga problem, dock får man ställa in den emellanåt. Går fint att sätta foder och lister utan glipor. Jag tänkte mer på om du ska kapa grova reglar till garagestomme. Det funkar det också, men man får ta det lite lugnt då motorn är klen.
 
swirve skrev:
Ja det är inga problem, dock får man ställa in den emellanåt. Går fint att sätta foder och lister utan glipor. Jag tänkte mer på om du ska kapa grova reglar till garagestomme. Det funkar det också, men man får ta det lite lugnt då motorn är klen.
Ok. Då kanske det är bättre o satsa på den större modellen me starkare motor.
Hur ställer du in den så den gerar bra?
 
fsn skrev:
Japp. Det som är så tråkigt är att min helt utmärkta blå sticksåg från 1984 fortfarande är åt helvete för bra för att byta ut. Visst man behöver skruvmejsel för bladbyte men det kan jag leva med.
Min köpt på Blocket, kanske från 2002, är också för bra.
 
Kul att höra att man inte är ensam om detta "problem" :)
 
[länk]
DIAMANTSÅG CERAMICA TEBO
698,75 kr/st
Ord. pris 2 795,00 kr /st
Slog till direkt på denna, har varit på jakt efter en liknande ett tag nu men billigast verkar annars vara 1800 kr. Någon som vet något mer om denna specifika maskin? Jag han inte själv kolla upp så mycket men ord pris talar för att det är en lite finare modell jämfört med ex Biltema, Jula och de modellerna som flurerar där.

Tack till freddan83 för tipset!
 
snowjim skrev:
Slog till direkt på denna, har varit på jakt efter en liknande ett tag nu men billigast verkar annars vara 1800 kr. Någon som vet något mer om denna specifika maskin? Jag han inte själv kolla upp så mycket men ord pris talar för att det är en lite finare modell jämfört med ex Biltema, Jula och de modellerna som flurerar där.

Tack till freddan83 för tipset!
varför kommer det inget till superpriser som man själv behöver :(
 
snowjim skrev:
Slog till direkt på denna, har varit på jakt efter en liknande ett tag nu men billigast verkar annars vara 1800 kr. Någon som vet något mer om denna specifika maskin? Jag han inte själv kolla upp så mycket men ord pris talar för att det är en lite finare modell jämfört med ex Biltema, Jula och de modellerna som flurerar där.

Tack till freddan83 för tipset!
Beställde oxå en, fast fick med 10% rabattkupong (nyhetsbrev-2017). Priset blir 628kr :)
 
Redigerat:
  • Gilla
camaro1969 och 1 till
  • Laddar…
U
Skittråd!

Jag blev också "tvungen" att köpa en kakelsåg pga ditt inlägg freddan83. Den här fyndtråden är inte bra för mitt förhållande...
 
  • Gilla
Mark0 och 2 till
  • Laddar…
kulle
under_construction skrev:
Skittråd!

Jag blev också "tvungen" att köpa en kakelsåg pga ditt inlägg freddan83. Den här fyndtråden är inte bra för mitt förhållande...
Blev en här oxå :)
 
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
kulle
camaro1969 skrev:
varför kommer det inget till superpriser som man själv behöver :(
Ibland är det bra med två :p
 
Är den vattenkyld?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.