Jag köpte två av dem från biltema och nu är 2 gynnare fångade. Så den får jag hålla med om fungerade bra. Lite bökig att få olika typer av bete att fastna bara.

Lite av poängen jämfört med den är väl att råttor inte kommer in - bara möss. Skulle en råtta fastna i en sådan eller som Knockonwood visade - då drar de ju iväg med den, det hände med min gamla favorit också.

De där mustfällorna i trä fungerar hyfsat, men ibland dödade den inte mössen - beroende på hur de gick in i den.
-Smatterbandspricipen såg dock intressant ut, det vore ju själva den om de tog sig levande över den raden :)
-Du har inga foton över hur det såg ute efter att en mus försökt?

Jag har även en levade fälla. I den så har jag fångat sibirisk dvärghamster ett par gånger... :rolleyes:
-Det gäller att plocka de små gynnarna innan de tar sig till en slagfälla, barnen blir nog lite ledsna då, även om de var de som inte stängt burdörren ordentligt..
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Jag bidrar med ytterligare en fälla. Det är en slags giljotinvariant med en plastram som åker upp och klämmer när den löser ut. Eftersom jag trodde det var en mus jag var ute efter så agnade jag musvarianten. Men det visade sig visst vara något större...

Död råtta bredvid en utlöst plast-giljotinfälla på en tidningssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Christoffer95 och 2 till
  • Laddar…
Det var bättre drag i den fjädern än i min...precis nu när jag kom hem så började det låta och skrapa under diskbänken. En liten husmus blev långsamt strypt av en likadan fälla som du har. Slutresultat det samma dock :)
 
"Min" råtta hade försökt släpa iväg med fällan men blivit hängande på väg ner i en hålighet som inte var stor nog för själva fällan. Så hen blev väl "hängd" kan man säga... Fällan var så liten i förhållande till råttan så den klämde ganska perfekt över luftstrupen på halsen. Förhoppningsvis blev det ett varnande exempel, för vi har inte fått fler napp sen dess... :x
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.