Har en Hitachi, funkar finfint!! 😊
 
Jag är lite av en Bosch-kille. Har många Boschmaskiner, bl.a. en blå ger och kapsåg
som jag är mycket nöjd med. Den är väl 5-6 år gammal nu, och funkar hur bra som
helst fortfarande. Ibland får man justera lasern eller nåt annat, men det får man göra på alla sågar.
 
Även jag lägger min röst på en GCM 8SJL med GTA-3800 bordet. Det brukar gå att få tag på kombinationen för runt 4200-4500 kr om man håller ögonen öppna framåt vårkanten när kampanjerna drar igång för alla altanbyggare :)

Har haft denna såg sedan ett par år tillbaka och är nöjd, den gör sitt jobb och är stabil och bra. Bordet är enkelt att hantera. Dock ett litet minus för att vissa av skruvarna till rullbockarna vill skruva upp sig, men det är ju ingenting som lite loc-tite kan åtgärda :D
 
  • Gilla
Per_vbg och 1 till
  • Laddar…
F
Både Hornbach och Bauhaus säljer blå Bosch. Det borde vara ganska enkelt att utnyttja prisgarantin på 10-12%. Blir en slant på både såg och bord.
 
Tackar för tipsen! Ska börja kolla nu om det dyker upp något bra erbjudande🙂
 
F
F
fsn skrev:
Med risk för att göra bort mig, googlar inte skiten ur priser på daglig basis men såg denna när jag letade trallskruv. Det måste vara ett bra pris för en grym maskin. [länk]
Eller den mindre 0815 med bord för 3700 även om bordet ser lite klent ut.
 
fsn skrev:
Eller den mindre 0815 med bord för 3700 även om bordet ser lite klent ut.
Det är dock ex moms pris :confused:
 
F
Aeroabuser skrev:
Det är dock ex moms pris :confused:
Ja jävlar. Det var helt enkelt för billigt.... men det är fortfarande helt ok. Lindarn i Kungsbacka är ju annars erkänt billig och har tidigare matchat låga priser.
 
Då skulle jag hellre köpt en begagnad kvalitetssåg än den BD´n.
 
F
Johnny Glader Hellebladh skrev:
[länk] funkar åt mej
Då skulle jag alla dar i veckan köpa Metabos 216 för mindre pengar eller lägga till en lax för en riktig såg.
 
Såja! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :) Varit nära nära på att köpa Boschen med Gta 2600. Men slog idag till på kombon med Gta 3800 för bara ett par hundralappar extra! Whoho! :D

http://lindarn.se/bosch-gcm-8-sjl-gta-3800
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Bra val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.