Hej.
Står i begrepp att byta ut mitt DSC- larm. Detta för att få ett larm med GSM. Vill ha GSM bara för att jag fått fiber i huset, och just nu har jag en telefonlinje kvar endast för larmet. Lite väl onödigt. Skall ha IP-telefoni senare o larmet fungerar ej på IP.
Kollade priser för att installera detta i mitt nuvarande larm. Och slutade titta efter när jag hittade inga priser under 2500 exkl inst. Så dags för något nytt.
Hittade detta och blev lite nyfiken.
https://kerui.it.aliexpress.com/store/115772
Tycker det verkar smidigt, men har lite funderingar.
Fungerar det bra och någon som rekommenderar? Inga problem med engelska för mig, för vet att det är engelska menyer.
Men blir lite frågande att det går en "laddkabel" in i "huvudenheten". Vad händer om någon obehörig i huset drar den kabeln. Slutar larmet att fungera? Eller har det någon form av batteribackup på insidan?
Och hur långt ifrån huvudenheten kan man sätta decarna, har ett garage ca 6 m från huset. Skulle det fungerar att ha en decare där?
Eller har någon annat tips på larm från Aliexpress eller ebay etc?

Tacksam för svar.
 
Jag har detta.
Wireless Wired G19 GSM SMS RFID Home House Burglar Alarm System Security Black KERUI WIFI APP HD camera
http://s.aliexpress.com/Q7ZVbQbE
(from AliExpress Android)
 
  • Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
Tar någon strömmen så tjuter det.
Jag har deckare i ett förråd tjugo meter bort.
Inga problem.
Har köpt till fler deckare, utomhussiren, brandlarm, magneter och touch pad för att ha innanför dörren.
Fast den använder jag inte ändå.
Larmar/Larmar av med fjärrkontrollen eller appen.
 
  • Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
Ett minus är att inomhussirenen låter för lite.
Vill gärna ha en högljud så att det inte går att vara där.
 
  • Gilla
chf74
  • Laddar…
Sirenen går ju att byta ut till starkare :)
 
  • Gilla
chf74
  • Laddar…
Jag har precis köpt ett KERUI G19 och allt funkar förutom att den inte ringer upp när det larmar, kan det vara för att Telia inte gillar enheten?
(testat simkortet i vanliga nallen och det funkar bra. kan ringa till larmet utan problem)
 
D
Gissning bara, tagit bort pinkoden?
 
Kollat så det är ett 3G kort? De flesta är 4G nu mer.
 
Robert-san01 skrev:
Kollat så det är ett 3G kort? De flesta är 4G nu mer.
Det är ett Telia kontantkort så 3G borde det vara.. Använder jag mitt ordinarie SIM-kort i larmet funkar det bra. Använder jag larmets kontantkort i min mobil funkar det bra. Ingen PIN-kod.

Det måste vara någon subtil skillnad på ett Telia "prata-på" och Telia kontantkort. :mad:
 
Skumt!...
 
Fick till det nu, stoppade i larm-SIM-kortet i min vanliga telefon och skruvade runt i inställningarna några varv; slå av alla "auto", slå på GPRS, hårdkoda "GSM" (istf auto) med mera... Nu kan larmet SMS:a utmärkt.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Hur var den att få liv i? Fungerar appen bra? Har du kameror?
 
Förutom då SIM-kortet som trilskades så var allt lätt att få igång. Jag har inte testat maximalt avstånd på sensorerna ännu (jag skall ha en brandvarnare+IR-sensor i gästhuset en bit bort). Ebay-säljaren "perfect-gadget" hade redan konfat alla mina sensorer (4 IR, 4 dörr, 2 brandvarnare, 2 remotes) innan leverans men det var inga problem att "remova" och konfigurera om till eget stuk.

Jag har inte testat appen, vet inte vad den kan bidra med. Det funkar utmärkt att ringa upp larmet och konfigurera det om man har en fusklapp. Har ingen kamera, tyckte de kameror som hör ihop med Kerui-larmet var onödigt dyra så tänkte köpa ett par billiga D-Link istället.

Det enda jag är lite missnöjd med är att man inte kan välja hur SMS-meddelandena ser ut; det bara står t.ex "Zone 01 alarm" samt att manualen som följde med var lite äldre än programvaruversionen i basenheten så några saker heter inte samma sak, men inga större problem.
 
  • Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
Bumpar denna tråden. Jag vill skaffa ett larm till hemmet som är effektivt och bra till så lågt pris som möjligt. Är intresserad av ovanstående Kerui om ingen har något bättre tips.

Någon som kan kommentera hur de funkar? Ni som nu använt era ett tag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.